RTV Teorija i praksa
Iznesite svoje poglede na intermedijalnu režiju (stvaranje jednog reditelja istovremeno uviše medija, ili naizmenično u pozorištu, na filmu, radiju i televiziji). Mislim da nema reditelja koji će, kad radi u pozorištu, pokušati da scenske zadatke rešava na TV način, kadrirajući pozorišnu predstavu i tome slično. Da li ste Vi u svojim režijama na televiziji ostvarivali televizijsko pozori Ste ili pozorište na televiziji? Trudio sam se da snimim TV dramu, a nikakvo IV pozorište, dok sam pozorište na televiziji pravio prilikom direktnih prenosa pozori Snih predstava na televiziju. Kako ste ostvarivali rediteljsku saradnju s dramskim autorima? Uglavnom dobro, ali malo je živih autora gija sam dela režirao, Sećam se A.Obrenoviča, B.Crnčevića i još ponekog. Osvrnite se na načela saradnje reditelj - glumac. Kako ste radili s glumcem: a) na dramskoj sceni b) u televizijskom studifu. Opišite procese saradnje s glumcem u pojedinim fazama rada: za stolom, uprostoru, za vreme snimanja ili stvaranja celine predstave. Ova su pitanja za čitavu jednu knjigu! A ja nemam namere da se u taj posao upuštam. Kako ste birali svoje draniske projekte i Sta je presudno za Vaše rediteljske afini'tete? Ja tekstove nikad nisam birao. Radio sam sve ono što su mi redakcije davale. To je slučaj i u pozorištu. Na televjziji'sam mnogo režirao svoje adaptacije, adaptacije po svom izboru. Poted dramskih emisija Vi ste realizovali niz muzičkih celina nd televiziji. U kom su odnosu režija i muzika na televiziji? Slicno kao u režiji opere u pozorištu. I na televiziji režija mora da se podredi muzici. Kad ne bi bilo tako, nastao bi TV haos. Da li pozorišne predstave treba prenositi na televiziji ili ih adaptirati u televizijskom studiju, pa onda snimati kao TV drame? Za prezentaciju dramskog dela koje je urađeno kao pozorišna predstava, za tumačenje tog dela na televiziji, neosporno je
168