RTV Teorija i praksa
SKUPOVE združenih individualnih kreacija kao određene stilske varijante rokrmuzike. Svaki od njih kodifikovan je obavezama da se poštuju izabrane norme tipičnosti. Stvorila se estetička antinomija: da se u rok muzici kao stilskoj cehni proklamuje princip DOSLEDNE SLOBODE, a istovremeno se ta ista sloboda NEGIRA stvaranjem indeksa estetičkih principa za svaM parcijalni stil rok muzike pojedinačno. Tu se otkrivaju koreni što se ustalila vrlo česta zabluda da se obeležja pojedinih pravaca (a naročito ortodoksno-ekstremnih) uzimaju kao opšti estetičM normativi rok muzike u cehni. Razumljivo je da se'-sa tako sofističM konstruisanim argumentima lako manipuhše u teorijsMm raspravama o rok muzici a saznanja tako stečena ne mogu imah snagu istine. 16. U ovom pregledu estetičMh načela rok muzike učinjen je izbor onih najneophodnijih i osnovnih sa kojima se donekle mogu uverljivo tumačiti bitne posebnosti rokmuzike. Prikazi njih ističu namere da se iskažu sve one estetičke komponente rok muzike koje treba razhkovati kako bi se obhkovao bar minimum tipičnosti same rok muzike. Da bi se takvi zahtevi ispunih, od svakog pojedinca učesnika u procesu stvaranja ih izvođenja rok muzike traži se da od sebe uloži: prirodnu obdarenost i naklonost za rok muziku, razvijenu moč uočavanja tipičnosti, dobro poznavanje tradicije rok muzike, bogat i istančan ukus, određen nivo znanja i tehničke spretnosti, uporan rad i mnogo ličnog odricanja. Sve to stvara i određuje (za rok muziku neophodne) dimenzije KREATPVNOSTI afirmisanih entuzijasta čija ostvarenja kao stvarnost zvuče u našem vremenu, u našoj okohni i u nama samima. Ona se mogu VOLETI ili MRZETI ali njih ipak svakako treba dostojno UVAŽAVATI.
198