RTV Teorija i praksa

televiziji pribegava i takvom obliku informisanja kakav je čitanje pisanih materijala kada je potrebno preneti izuzetno kvalitetna obaveštenja, izuzetno značajne informacije. Međutim, bojimo se da moramo priznati da se za slepe moraju nači neki drugi obiici informisanja kada su u pitanju specifične oblasti o kojima bi oni želeli da se detaljnije obaveste. Najzad, trebalo bi reči nešto o emisijama od specifičnog značaja za slepe. Jednom rečenicom, to bi bile sve one informativne emisije koje smanjuju potrebu čitanja novina i pisanih informacija počev od plakata pa do značajnih govora i dela velikih državnika i naučnika. Za ovim dolaze informacije o vremenu koje su u poslednje vreme obogačene konkretnim podacima, a koje bi trebalo obavezno dopuniti opisom vremena u smislu „oblačno, sunčano, pada kiša, očekuje se nepogoda” i sl. Radio bi mogao slepima pružiti značajnu pomoć ako bi im pod određenim uslovima stavio na raspolaganje svoje fonoteke. U tom smislu jugoslovenske radio-stanice sarađuju sa Savezom slepih ali bi tu saradnju stalno trebalo proširivati i obogačivati. Time bi Radio kao ustanova dobio na značaju za slepe, pošto bi se na još jedan način kompenzovao hendikep u praćenju pisanih informacija. Ovde imamo na umu kulturno-umetničke i obrazovno-naučne programe. Ako bi želeli da izdvojimo neku oblast u kojoj je radio doprineo informisanju slepih, onda bi to bili programi umetničke muzike. Zahvaljujući radiju, slepi su u mogučnosti da po više puta čuju najvrednija dela klasične i savremene umetničke muzike, bilo u celini, bilo najkarakterističnije odlomke. Ovaj značaj radija nije nimalo umanjen ni činjenicom da je na polju prepisivanja muzičke literature Brajevom muzičkom notacijom u svetu postignut značajan nivo međunarodne saradnje između organizacija slepih i organizacija za pomoć slepima, niti će biti umanjen u trenutku kada se stvori jedinstvena svetska Brajeva muzička notacija, što če omogučiti da jednom prepisano muzičko delo na Brajevom pismu bude dostupno svim slepima u svetu.

53