RTV Teorija i praksa
Mr Nemanja Pavlović
KAKO PROCENJIVATI RADIO-NOVINARSTVO
0 produktivnosti novinarskog rada izuzetno se retko govori osim uobičajenim konstatacijama da je reč o specifičnom stvaralačkom radu te mu se produktivnost i ne postavlja kao pitanje (u klasičnom značenju te reči). ili uopštenim konstatacijama ~da bi mogla biti i bolja”. 1 jedno i drugo gledište imaju svoje uzroke kao i ono što bi stalo između njih. Pre svega, činjenica je da se tim fenomenom malo bavimo, o njemu malo znamo, pa gotovo i nemarao argumenata za opsežnije raspravljanje. Istovremeno, iskustvo kazuje da su oba gledišta tačna, ponekad gotovo do neporecivosti: novinarstvo jeste stvaralački čin i mera mu nije u „količini informacija ostvarenih u jedinici vremena uz dati utrošak faktora produkcije”, ali novinarstvo ima i svoju društveno-ekonomsku dimenziju i njeno zanemarivanje, pogotovo u ekonomskom značenju, nije svrsishodno. Ima И se ovo na umu, i samo letimičan uvid u ekonomski aspekt društvenog informisanja uveriče posmatrača da se radi o značajnim društvenim sredstvima izdvojenim za oblast informisanja koja, istini za volju, nemaju uvek svoj ekvivalent u samoj „proizvodnji radio-programa” što nas u ovom slučaju interesuje. Saznanje da, upravo u ovom vremenu, pitanje produktivnosti rada u društvu u celini postavljamo s naročitom zainteresovanošču, bez sumnje če dovesti i do opsežnijih istraživanja produktivnosti rada i u novinarstvu, pa bismo mu se mogli pridružiti makar i skicom nekih sadašnjih okolnosti i izvesnim sugestijama kako tražiti odgovore na pitanja o ceiovitijoj efektnosti novinarskog rada, posebno u radijskim programima, gde su mogučnosti za to zaista velike.
58