RTV Teorija i praksa

Snježana Milivojević

KOLIN SEMJOR-JUR, „POLITIČKI EFEKTI MASOVNIH MEDIJA“

Colin Seymour-Ure, The political impact of mass media, Constable, London, 1974. Među anglo-saksonskim istraživačima masovnih medija/komunikacija rane sedamdesete godine proticale su u znaku dramatičnog otkrića ~novog“ područja interesovanja - političke komunikacije. U to vreme u dva značajna komunikološka udruženja International Communicadon Association i Association of Education in Journalism formirani su odgovarajući timovi za ovu oblast. Ono što je povezivalo istraživače iz obe grupe bila je želja za utvrđivanjem đodatnih. političkih, efekata kako bi se proširila lista već poznatih efekata koje u stavovima publike izazivaju masovni mediji. l U ovako ambiciozno najavljenom novumu, Džejms B. Lemert otkriva samo jednu činjenicu; u pitanju je varijacija tradicionalne dileme koliko-su-mediji-moćni. Analizom brižljivo prikupljane empirijske građe. moglo bi se utvrđiti da su od samog nastanka discipline komunikolozi ovog pravca najčešće tragali za dokazima o uticaju i persuazivnoj moči komunikadje. Britanski sodolog Denis MekKvejl tvrdi da su „тегепје direktnih posledica na one koji su bili izloženi medijima, i sumiranje i opis publike, područja na kojima se i konstituisao korpus nalaza o masovnim komunikacijama“. 2

1 James B. Lemert. Does Mass Commimication Change Public Opinion Afler A/i'•?. Nelson Hall. Cikago. 1981, str. 7.

2 Denis MckKvej!, Uvod u sociologiju masovnTn komuhfkacja, ~Glas“, Beograd, 1976, str. 4h.

136