RTV Teorija i praksa
Sve ovo navodim uveravajući vas u neverovatnu snagu Ijudske potrebe za kontaktom koja u svakom trenutku kod svakog čoveka nalazi sebi oduške, ali na kraju treba dodati da se već ponekada postavljaju i dijagnoze „preteranosti komunikacije" koje se razmatraju i kao sociopatije kod Ijudi gde dolazi do hipertroflje kontakata, ali još ne znamo da li i kontakata sredstvima masovne komunikacije. Ne bismo bili pravedni kada ne bismo, na kraju, rekli da postojei Ijudi koji su, pored svih pretpostavki i nastojanja, odbojni prema našoj programskoj praksi, koji je ne prihvataju možda govoreći; ~Šta ше stalno kontaktiraš?“ To su Ijudi sa stavom koji ne treba ođbacivati, oni koji neće da na taj način budu stalno pozivani pai prozivani kroz program, kroz komunikaciju o čijoj demokratičnosti imaju drugačije viđenje od onog koje se ispostavlja kroz javljanje Ijudi koji ne misle kao oni. To su pojave koje treba dalje istraživati, jer su kontakt-programi sami po sebi, ali još više po ulogu učesnika veoma složene pojave gde, između ostalog, i voditelj i institucija koja stoji iza njega može na određen način da manipuliše mnenjem izborom tema, sagovornika, ugla posmatranja, načinom obrade, modelom programske realizacije i tipom učešća Ijudi, na šta je već skrenuta pažnja uvodnim tekstom. VOJKAN MILENKOVIC, zamenik glavnog i odgovornog urednika Beogradskog programa TV Beograd KONTAKT JE IMANENTNO SVOJSTVO TELEVIZIJE lako to paradoksalno zvuči, komunikacija može biti jednosmema ili dvosmerna što zavisi i od toga da li đeluje podsticajno ili ne na odredenu akciju koju treba da proizvede taj kontakt. Ako se radi prilog ili emisija kontakt-tipa a ne proizvede se u auditoriju povratni efekat, po meni, tu nije ni ostvaren kontakt. Da li je jedna od osnovnih grešaka što je u poslednje vreme sve postalo kontakt-program, pa su nastale emisije hibridnog tipa? Moje mišljenje je da je konlakt svojstven svim oblastima života. To znači da on može da se ostvaruje i u privredi i u komunalnoj problematici, i u zabavi ali, čini mi se, da se čak i previše institucionalizuje taj i takav termin.
16