RTV Teorija i praksa

Naime, institucionalizuju se redakcije kontakt programa, a po meni, mogao bi ceo program da bude kontakt-program i morao bi da bude da bi bio pravi TV program. Kontakt sa gledaocima može se veoma uspešno koristiti za određeni društveni uticaj i stoga njemu trebai težiti, jer kada se on ostvari, onda je sigurno da se omogućava prostor za širenje određenog uticaja i samim tim i pripreme društva da krene u neku akciju. Kad se radi o televizijskim emisijama mislim da postoji još jedan tip kontakt-programa koji je najsloženiji a koji podrazumeva prenošenje događaja u kome učestvuje neposredno publika, a i ceo tok programa prenosi TV mreža, gde je potrebno ostvariti dvostruki kontakt između posetilaca i onoga šta se kao poruka daje i auditorija koji sve to posmatra kao neko ko se nalazi na trećoj strani. Ako se ne ostvari ovaj prvi kontakt sa publikom, ako se ona ne uvuče u igru, onda je i televizijski auditorij prikraćen za kontakt-doživljaj. Televizija, rečeno je maiočas, nema imanentno svojstvo kontakta kao telefon. Mislim da televizija u svojoj odrednici, u svom nazivu, ~tele“ i ~vizija“ upravo ima to imanentno svojstvo, ali ono se ne ostvaruje dovoljno i zato često dolazi do jednosmemih poruka koje se ne prihvataju u gledalištu, jer se ide lakšim putem, emituje se samo poruka koja istovremeno ne izaziva povratno dejstvo, znači ne ostvaruje kontakt sa gledalištem. Tu je i najveći posao za Ijude sa televizije koji neposredno rade na programu, da to imanentno televizijsko svojstvo i ostvare. MILICA LUCIC-CAVIĆ, komentator Političko-informativnog programa TV Beograd ZLOUPOTREBA PUBLIKE U STUDIJU Volim kontakt-program, ali mislim da mi i zloupotrebljavamo publiku na ovom nivou našeg televizijskog znanjai da su kontakt programi, u stvari, ogrcman mač sa dve oštrice. Bila sam urednik Porote u nekoliko navrata i dve i po godine urednik Beogradskog programa, dakle sve su to emisije u kojima postoji kontakt.

17