RTV Teorija i praksa

stanovišta komunikacijaona je izostala, njenema. Voditelji tih emisija ponekad postavljaju pitanje. Jedan od naših znamenitijih TV voditelja u jednoj od emisija pita lekara u Ginekološko-akušerskoj klinici: doktore, kako je biti majka? Slušajte, пе znam koliko takve stvari mogu stvarno da pomognu gledalištu da nešto o problemu majke sazna od doktora koji to neće verovatno moći nikada Ш u doglednih hiljadu godina da postane. To je zloupotreba medija. Ima nekih kontakt-emisija na Studiju B koje su na ivici svodništva. Javljaju se muškarci i devojke telefonom i voditelj u studiju, maltene, njima organizuje sastanak uz opaske koje imaju pretenziju da budu duhovite, a, u stvari, nisu. To se uglavnom svodi na banalizovanje odnosa između dvoje mladih Ijudi koji bi, možda, hteli da ostvare pravu komunikaciju. Programski saveti tih i takvih kuća moraju da obrate pažnju na ono što je sadržaj - kvalitet tog programa. A. SOMLO NEVIDLJIV PROSTOR POD SOBOM Uspeh kontakt-programa zavisi prevashodno od voditelja. On mora da bude kompletna ličnost, obrazovana, odgovoma i sa brzim refleksom. U našim radio i TV emisijama malo je takvih Ijudi i sve ih je manje. Često se ponašaju primitivno, agresivno i uvredljivo za sagovornika. Ovih dana bilo je u Beogradskoj razglednici Studija B reči o spomeniku koji treba da se podigne Mihailu Pupinu. Sagovomik reportera bio je čovek iz naše kulturae javnosti, nadležan zaovu temu. On je u emisiji dva puta гекао „drug Mihailo Pupin“. Bflo je to više nego komično. Reporter nije reagovao, mada je, verovatno zapazio ovaj lapsus. Đoko Vještica je bio sjajan voditelj Beogradske razglednice, ali izgleda da to nekome nije odgovaralo, kao što je sa emisije Od doručka do ručka uklonjen Marko Janković. Ne znam zašto neki Ijudi nestaju sa programa i zašto je sve više praznih reči, besmislica. U TV programu se pojavljuju dva zanimljiva reportera, Brankov i Ras. Oni svesno daju prizvuk apsurda u kontaktu. Kada se oni pojave, gledalište reaguje, јег su specifični, ima sarkazma i ironije u dijalogu koji vode, i to je dobro. Ali, ozbiljnog obrazovnog i šarmantnog voditelja ne mogu da se setim. Za taj posao neophođna je velika profesionalna veština, to je kao ići po žici. Čovek koji vodi program ima nevidljiv prostor pod sobom, ambis gledališta, tako da mora da bude maksimalno koncentrisan. Ali, kod nas su, izgleda, neka druga svojstva značajnija.

24