RTV Teorija i praksa

proizilaze iz položaja mladog čoveka, danas, gde se on oseća i pored svih druženja, ipak usamljenim i želi da ostvari kakvu-takvu novu komunikaciju, da izađe iz kruga svojih vršnjaka i prijatelja sa kojima se uglavnom druži. Popularnost emisija sa porukama Učne prirode mislim da to na izvestan način potvrđuje kao i nekih kontakt-emisija koje priprema Studio B. Da li su sa tog stanovišta za mlade Ijude popularniji kontakt-programi radija Ш televizije. Radio obezbeđuje da se susretnu dva različita duha, dva različita tipa, radio omogućava da se ne vidi sagovornik i onda se pažnja više usmerava na sadržaj onog što se priča nego li na sve ono što čini kontakt mogućim. To je jedan od razloga što su kontakt-programi radija mnogo interesantniji za mlade od televizije, i to se viđi kroz masovnost učešća mladih u takvim kontakt-emisijama. (Jz to ide i muzika koja pripada na neki način mladoj generaciji. KONTAKT-PROGRAM I DEMOKRATIZACIJA MEDIJA Postavlja se pitanje kontakt-programa na televiziji sa stanovišta. demokratizacije medija. Opšte stanje u društvu je takvo krizno kakvo jeste, mnoga pitanja su se otvorila, danas se o njima mnogo otvorenije i više govori nego рге pet ili šest godina. Danas možemo i ministra iz nekog resora’da dovederao na televiziju i da ga izložimo tim übitačnim pitanjima gledalaca. E, sada se postavlja pitanje- koliko taj posrednik koji se nalazi između tog čoveka koji učestvuje u emisiji i onih koji postavljaju pitanja vrši cenzuru Oi bar jednu selekciju tih pitanja. Mislim da postoji sve veća otvorenost televizije za takve programe, jer televizijai jestejedan od subjekataformiranjajavnog mnenjai vrlo je važno da se iz prve ruke čuje informacija o tome kako će i šta biti, šta i kako se očekuje od nekih ključnih situacija koje su vezane za egzistenciju Ijudi. To je i pitanje otvorenosti medija. Međutim, postavlja se pitanje ko se u kontakt-programu afirmiše? Da li se afirmiše voditelj, pa hoće da iskaže i pokaže svu svoju širinu poznavanja problema, itd., i da se nametne gledalištu kao osnovni autoritet koji treba da presudi u emisiji da li je to što je rečeno i rađeno? Da li je to sagovornik u emisiji ili čovek koji se javio telefonom? Dalijeto opštiizraz stanjaudruštvu, pa se eto reflektujei na televiziji? Birokrati je svejedno da li ima ekser od jedne tone ili tonu eksera, važno je da se proknjiži. Dakle, drugarica Lučić je potpuno u pravu, dovedemo gomilu Ijudi da učestvuju u emisiji kao dekor, a sa

23