RTV Teorija i praksa
Kada su u pitaniu političko-informativni programu odnosno programi koji informišu auditorii o najnovijim dogadiaiima. ili komentarišu društvena /bi\anja. mu/ika је na prvi pogled suvišna, nepotrebna. Medjutim. da li je tako i u praksi? Pored njenog prisustva u okvirima informacija ili koinentara o značajnijim mu/ičkim dogadjajima. što je i prirodno, /ара/ićemo da veoma mnogo mu/ike slušamo u/ emisije ili u emisijama najra/ličitijih političko-informativnih sadržina od muzike која prati t/v. špice informativnih emisija, kratkih intervencija mu/ikom između pojedinih vesti ili rubrika, mu/ičkih podloga za filmske storije u informativnim emisijama televizije i sl. pa sve do. u poslednje vreme sve prisutnijih, „muzičkih komentara'’ odredjenih pojava u društvu manje ili više uspelim „songovima” ili muzičko-humorističkim prilozima. Koliko је ovakav vid korišćenja muzike u programima (kada očigledno nema primarnu. več podredjenu ulogu) svrsishodan u strukturi informativno-političkih programa otvoreno ie pitanje, ali se ne može preći preko činienice da on postoji. da ga treba identifikovati i podvrgnuti anali/i i oceni. U obrazovnom programu, pogotovo u ennsijama koje pretenduju da doprinesu muzičkom obrazovanju auditorija, muzika nesumnjivo ima veoma značajno mesto i odgovarajuću ulogu. U sredinama u kojima je ovaj element opšteg obrazovanja na izuzetno niskom nivou, (kao kod nas), muzičkom obrazovanju putem radija i televizije neophodno je posvetiti izuzetnu pažnju uz veoma velik stepen odgovomosti. Ova funkcija i pomenuta odgovornost ne mogu se, naravno, ograničiti samo na emisije posvećene muzičkom obrazovanju ili na obrazovni program u celini. Veoma snažan uticaj koji na radiju i televiziji može da postigne favorizovanje, odnosno višestruko ponavljanje pojedinih muzičkih sadržina jači je od svih pedagoških metoda i veoma je važno da selekcija muzičke materije za emitovanje u svim segmentima programa bude na odgovarajućem nivou, u skladu sa ambicijama muzičko-obrazovnih emisija koje teže da muzički ukus auditorija usmere ka potrebama za reainim umetničkim vrednostima u muzici. Ako se u programima radija i televizije traži mesto gde
8