RTV Teorija i praksa
postojeće emisije umetničke muzike u širokom rasponu od ekskluzivnog Trećeg programa koji u popunosti zadovoljava potrebe najobrazovanijeg dela slušalaca, preko informativne muzike emisije Susretanja na Prvom programu koja prati aktuelna muzička zbivanja, pa do najpopulamijih vidova prezentacije poput Dragstora 202, rado prihvatanih od onih koji čine prve когаке u otkrivanju iepota ovog muzičkog žanra. Tu je bio i Koncert Studija B koji je već nekoliko godina okupljao svoje slušaoce. Trebalo je potražiti sopstveno lice i sopstvene slušaoce, a pri tom biti prihvatljiv i za ostale. Povoljna okolnost bila je u činjenici da je Stereorama bila i ostala jedini program koji je ustupao umetničkoj muzici dva puta po dvanaest sati neprekidno, što je omogućavalo njegovo potpuno slobodno koncipiranje, uz korišćenje dotadašnjih iskustava sličnih programa u svetu. Odabrano je usmerenje ka tzv, prosečno obrazovanom gradskom slušaocu, ali onom koji već u osnovi poznaje i voli umetničku muziku, uz složen zadatak da program bude dovoljno sadržajan da bi bio prihvatljiv i za muzički najobrazovanije slušaoce, a da u isto vreme svojom težinom ne deluje odbijajuče na one koji su bez ikakvog muzičkog obrazovanja, a vole sve što je lepo. Rešenja za ostvarenje ovog složenog zadatka potražena su u nekoliko pravaca; S obzirom na slab kvalitet predajnika, pri čemu se moralo računati sa raznovrsnim tehničkim smetnjama, dogovoreno je da, bar što se tiče emitovanog muzičkog materijala po izboru urednika, on mora biti prvoklasnog tehničkog kvaliteta i da se nijedna oštećena ploča ne sme emitovati ni pod kojim izgovorom. Ovaj na izgled jednostavan princip nije bilo nimalo lako sprovesti imajući u vidu stanje naših zvučnih fondova i način njihovog koriščenja koji nijednoj ploči ne garantuje kvalitet od trenutka kad uđe u upotrebu. Trebalo je preslušavati više desetina snimaka kako bi se odabrala jedna numera za emisiju. Ovaj obiman posao su u početku obavljali sami urednici Stereorame, a sada se tehnički kvalitet proverava u Zvučnom arhivu. Na ovaj način sastavlja se dvadeset
39