RTV Teorija i praksa
četiri sata programa nedeljno, prema određenim programskih zahtevima Sledeće pitanje koje se postavljalo bilo je da li plasirati samo čistu muziku sa najavom i odjavom kao do tada ili u kombinaciji sa nešto teksta: ukoliko treba uključiti tekst, onda kakav, muzikološki, informativni ili animatorski? Što se tiče prvog dela pitanja odgovor se nametao sam po sebi; kao što je između govornih emisija svakog drugog programa neophodna muzika kao predah i osveženje, tako je i tokom 12 sati neprekidnog pračenja muzike neophodna po koja reč koja će omogučiti slušaocu da se odvoji od jedne i pripremi za drugu muziku. Pod pretpostavkom da će subotom i nedeljom, kada obično nema mnogo značajnih društveno-političkih zbivanja, mnogima odgovarati slušanje u dužim blokovima omiljene muzike, zaključeno je da se tri puta dnevno (ujutru na početku programa, u podne i u 17 sati) daju i najsažetije dvominutne vesti i informacije o vremenu, kako bi slušaocima bilo omogućeno kontinuirano praćenje programa. Na drugi deo pitanja - kakve tekstove treba dati uz muziku, bilo je daleko teže odgovoriti. Klasično najavljivanje i odjavljivanje tačaka smatralo se davno prevaziđenim, a neki naglašeno animatorski pristupi, veoma bliski mladim slušaocima, nisu rado prihvatani od onih starijih i već formiranih. Na Stereorami se pošlo od sledeće pretpostavke: slušaoca ovakce vrste programa ne treba posebno animirati - on je već u osnovi spreman da sluša i prihvati tzv. ozbiljnu muziku. Ali mu zato treba dati, uz obaveznu najavu i odjavu dela i izvođača, u nekim od emisija i odabrane, zanimljive podatke koje, možda, nije znao, a koji će mu slušanje učiniti prijatnijim. Pri tom treba strogo izbegavati radio-školski pristup, kao i preterano složena, suvoparna muzikološka razmatranja koja muzikolozima nisu potrebna, a prosečan slušalac ih ne razume. Da bi se obezbedili kvalitetni, zanimljivi i popularnim jezikom pisani tekstovi angažovan je, pored sopstvenih snaga, čitav niz eminentnih autora van kuče koji su se spremno odazvali da sarađuju u Stereorami.
40