RTV Teorija i praksa

Orešković je bio taj koji je uvek davao odgovarajuću intonaciju, on je bio graditelj igre, kako bi se to za scensko izvođenje moglo reći. Ostali interpreti - Nina Егак, Vlasta Knezović, Ankica Dobrić, Niko Pavlović, Đuro Utješanović i dr. tumačili su svoje uloge sa očiglednim nabojem i željom da što plastičnijim govornim izrazom ostvare pun efekt. Tako je emisija, koju je urednik Robert Tomović započeo navodeći Aristotelovu maksimu - Govori tako da mogu da te vidim - zaista u punoj meri i zadobila vizuelno obličje, zahvaljujući odličnim interpetatorima Lovrićeve Магате. PEDESETOGODIŠNJICA ŠPANSKOG RATA U želji da obeleži pedesetogodišnjicu španskog građanskog rata, Dramski program Radio-Beograda stavio je na repertoar radio-dramu Marija Alvares. 2 Reč je o dramatizaciji pripovetke Nisam kriv, Marija Veljka Kovačevića, koju je načinio Miroslav Belović, iskoristivši i fragmente iz drugih Kovačevićevih tekstova objavljenih u knjizi U rovovima Španije. Ne treba okolišiti: Kovačevićeva proza, jednostavna i neposredna u svojoj ispovednoj narativnosti, prožeta dijalozima, ali i subjektivnim opisima dramatičnih ratnih trenutaka, predstavlja pogodnu osnovu za radio-dramsko kazivanje. Memoarska u osnovi, ona otkriva duh jednog vremena u kojem je došlo do neposredne konfrontacije fašizma i naprednih snaga sveta. Otpor pojavi fašizma koji su na tlu Španije pružili brojni inter-brigadisti, među kojima je bio i ne mali broj Jugoslovena, održavao je snagu uverenja da se napredno čovečanstvo može i mora odupreti nadolazećem monstrumu, čija će pojava dovesti do druge svetske ratne klanice. Pripovetka Nisam kriv, Marija govori o neostvarenoj ili, tačnije, prekinutoj Ijubavnoj romansi jednog našeg

2 Veljko Kovačević i Miroslav Belović, Marija Alvares. - Prvi program Radio-Beograda, 4. IX 1986.

121