RTV Teorija i praksa

politika: čin, ili činjenicu, da тогато da živimo kroz komunikaciju. U ovom smislu svi smo već u postimperijalističkom svetu... Bilo da smo Makedonci, Irci, Velšani, Gudžarati ili francuski Kanađani. Na polju komunikacija, to potvrđuje slom starih monopola emitovanja, nalik na BBC, i razvoj medija komune. Ali, u istom smislu, mi smo, takođe svi, deo jedne prekolonijaine faze kulture u kojoj se američki „sapunski” komadi (tako često i s toliko banalnosti i naivnosti smatrani za najveću pretnju nacionalnim kulturama i identitetima ) ipak gledaju kao benigna i svakako bezopasna zabava. Mi smo, verujem, na samoj ivici jednog kulturnog rada u kojem će, u službi ideološkog imeprijalizma, naracija biti potentnija i dublje eksploatisana nego što je mit ikada bio. Štajner (Steiner) kaže: Istorizacija ličnog je zapovedna istina i nasleđe francuske revolucije. Izvestan smisao, mada histrioničan, u kome su promulgacija novog kalendara, označavanje Godine Prve, da se obznani incipit, novum Ijudske sudhine, mogao se braniti. Vreme se promenilo. Unutrašnje privremenosti, sredivanje pamćenja, trenutnost i, iznad svega, budućnost, svojstva od kojih sastavljamo kontrolu nad sobom, izmenili su se... Posle 1789. čovek ne zna za primirje sa političkom istorijom. Na polju kulture neko je već proglasio Godinu Prvu рге no što smo to shvatili ili pomislili. Imperijalizam započinje kod kuće, a svi imperijalisti proglašavaju se za oslobodioce. Poziv na mobilizaciju snaga nacionalnog instinkta doći će, smatram, u formi telenovele, jednog ideološkog projekta koji će obezbediti načine, unutar nove satelitske tehnologije, za započinjanje rata za duše trećeg sveta... Indoneziju, Afriku i, što je možda najznačajnije, Južnu Ameriku. IV Očigledan je taj veliki skok od moje zabrinutosti, kako sam je izrazio 1980, za odnos između lokalne vlade i slobodnih grupa građana, ka ovom krhkom

95