RTV Teorija i praksa

postavke kamera. Svečana tribina će se i ovoga puta nalaziti ispred Skupštine, što znači da bi, logično, i кашеге trebalo da se nađu sa te iste strane, tj. da i televizijski gledalac posmatra događaj iz ugla svečane tribine. Osim toga, sa te strane nema drveća koje „sužava" sliku. Jedini pravi razlog zbog koga takvu postavku nije moguče i izvršiti jeste pitanje „kontra-lihta". Naime, prenos je prepodnevni i u slučaju sunčanog dana slika bi bila katastrofalna. Logično, uzdati se u to da će dan biti bez sunca baš 9. maja bilo bi, blago rečeno, neozbiljno. Zato je jasno da je jedina moguća varijanta da se i кашеге i reportažna kola nađu u Pionirskom parku, odnosno preko puta svečane tribine. Pri donošenju defmitivne odluke oko postakve kamera i reportažnih kola, još jedno važno pitanje čekalo je odgovor. Šta je zapravo Parada? To je, sigurno, jedan protokolarni čin u kome se pre svega mora poštovati činjenica da sve ono što se događa ispred svečane tribine mora i da se vidi. Analogno ovome mogu se posmatrati razni defilei reprezentacija na svetskim prvenstvima ili na olimpijskim igrama. Ne sme se propustiti nijedna zemlja učesnica, kao što se ne može propustiti nijedan ešelon ili podešelon. Ako ovo prihvatimo kao aksiom, onda je razumljivo da se vreme u defileu - ne samo u Celini, već i posebno između nastupa komandanta parade i prvog ešelona, nastupa prvog i drugog ešelona itd, - nameće kao imperativ. Kasnije ću se vratiti na ovo suštinsko pitnje, u želji da loše iskustvo ne ostane samo moje vlastito. Dakle, da rezimiramo. Kamere se moraju postaviti uglavnom na potezu Pionirskog parka zbog prepodnevnog prenosa. Kako ne postoji druga mogućnost do postavke uz ivičnjak (uvlačenje kamera u dubinu рагка sprečava drveće), jasno je da ćc njihova vizura biti smanjena, tj. „suziće se slika". Kako ovo rešiti? Kao i sve kompromisne situacije - polovično. U ovom slučaju usledilo je sledeće rešenje: postaviti kamere za totale na krov Doma sindikata a sa druge strane na zgradu „Tehnoprometa". Kakva je namera? Da se češčim korišćenjem ovih kadrova izbegne utisak skučenosti prostora. Upotrebom večeg broja kamera duž glavnog mesta događanja izbeči moguća ponavljanja kadrova, tj. povećati vizuelnu dinamiku.

21