RTV Teorija i praksa

Ако se zna da se kolona učesnika formira ispred JAT-ovog terminala, da se paradni (marševski) korak uzima na obeleženoj liniji iza Glavne pošte, onda se razume i zašto kamere treba da se rasporede na potezu JAT-ov terminal Dom sindikata. Pogledajmo sada skicu rasporeda kamera i reportažnih kola. Šta je suština zamišljenog? Катега 1 - Postavljena na terasi zgrade „Novog doma", odnosno „Tehnoprometa". Sa ove pozicije, ukoliko vremenske prilike dozvole, idealno se može panoramisati veliki deo grada. Osnovni kadar - total u kontraplanu Bulevara sa svečanom tribinom, u desnom delu kadra u odnosu na sličan kadar sa K 13 i K 14 postavljenim na krovu Doma sindikata frontalno u odnosu na defile. Kamera, s obzirom na visinu objekta, ima spektakularnu vizuru. Катега 2 - Na uglu Ulice Generala Ždanova i Bulevara revolucije u korpi vatrogasnih kola. Visina korpe je 15 metara. Mogučnost pomeranja korpe po vertikali i horizontali čini kameru pokretnom i otvara nove rakurse. Катега 3 - Postavljena na praktikablu 2x2x2 metra. Osnovni zadatak - čelo parade. Dodatni: međukadrovi publike. Катега 4 - Na uglu Bulevara revolucije i Ulice Kneza Miloša. Praktikabl 2x2x2 metra. Zadaci: međukadrovi publike, u slučaju kvara na K 3 preuzima njen osnovni zadatak. Катега 5 - Ova kamera postavljena je na praktikablu 2 х 2 х 1,5 metar na pešačkom ostrvu. Osnovna funkcija čelo kolone. Pomoćne: detalji iz kolone kao i međukadrovi publike. Катега 6 - Nalazi se na trotoaru na kranu. Maksimalna visina je tri metra. Na početku prenosa prati fanfare, dirigenta orkestra koji je smešten u parku neposredno iza leđa. Osnovna funkcija - čelo svakog ešelona odnosno podešelona. Катега 7 - Smeštena na far-šinama, Dužina far-šina 50 metara, U početku prenosa kadrovi orkestra, svečane tribine. Tokom prenosa krupni kadrovi komandanta ešelona, podešelona, učesnika kolone.

22