RTV Teorija i praksa

-Štutgarta, kao i solisti Rašel јакаг (sopran), Eberhard Bihner (tenor) i Balton Greneles (bariton), pevajuči na ruskom jeziku ostvarili su takvu interpretaciju poeme Zvona Sergeja Rahmanjinova za koju je mogučno reči da se približavala perfekciji. Jednom reči - bilo je to koncertno veče koje je slušaocima omogučilo pravo uživanje u vrhunskim umetničkim dostignučima. Zato se neprestano i zalažemo za češče direktne prenose izsvetskih koncertnih dovorana ili za reprodukciju snimka tih koncerata, ali u razumnom roku posle njihovog održavanja. RADIOFONSKO DELO POSVEĆENO RUĐERU BOŠKOVIĆU U drami Iva Vojnoviča Posljednji časovi Anice Bošković, glavnoj junakinji u predsmrtnim trenucima javlja se vizija lika njenog brata Ruđera, kao dokaz da u dalekom svetu gde se proslavio, nije zaboravio rodni Dubrovnik, tako da ona može zadovoljno i mirno zauvek sklopiti oči. Reč je o tužnoj drami zavičaja i sveta, tradicije i individualizma. Slično takvom Vojnovičem postupku, Mario Rosi gradi scenario svog radio-dramskog dela posvećenog životu slavnog Dubrovčanina. 5 U predsmrtnim časovima, u jakoj groznici, Ruđeru Boškoviču, poput čudesne retrospektive, javljaju se sečanja na zbivanja u prohujalim danima, pa mu se obračaju ličnosti sa kojima je bio u neposrednom dodiru podsečajuči ga na sve što se dogodilo. Tako on, u grozničavaoj vatri, razgovara sa Đordanom Brunom koji u njegovom viđenju gori na lomači, kao i sa drugim ličnostima. Đordano Bruno, doduše, nije bio Boškovičev suvremenik, ali je bio njegov prethodnik u filozofskom i naučnom tragalaštvu, te je paralela

5 Mario Rosi, Radiofonsko delo posvećeno životu i stvaralaštvu Ruđera Boškovića, povodom dvestogodišnjice smrti poznatog naučnika, serija „Zvezdani časovi”, Drugi program Radio-Beograda, 13. II 1987, u 18.32

51