RTV Teorija i praksa

kanala", drastično je umanjila racionalno vrednovanje celog ovog poduhvata. Kao i neke ranije zabrane, posebno one u kulturi, ovaj potez Televizije Beograd izazvan očigledno samo jednom i pojedinačnom političkom diskvalifikacijom pomenute emisije - pokazao se višestruko kontraproduktivnim. S jedne strane, predupređena je, a delom i onemogućena relevantna procena eksperimentalnog programa, kako od njegovih zvaničnih osnivača tako i od stručne kritike. S druge strane, javnost je navedena na emocionalne reakcije, te je a priori branila sve što se pojavilo na OK kanalu, da bi se suprotstavila zabrani kao činu, a napadala Televiziju Beograd i za grehe koje nema, zaboravljajući pri tom sve valjano što je na njoj učinjeno.

Činjenica je da je Televizija Beograd omogućila da se isprobaju različiti programski koncepti od specijalizovanog programa posvećenog filmu, što je bila Festovizija, preko JU video šoa koji je proširio sadržinske okvire kao prelaz ka tipično lokalnom programu Beosat i, najzad, do najoriginalnijeg i najprovokativnijcg Omladinskog kanala. Nesporno jc da su svi

ovi ekspcrimcntalni programi bili pravi konkurentski izazov za samu Televiziju Bcograd koji jc konstruktivno prodrmao Prvi i Drugi program i na njih blagotvorno delovao. Pri postojanju monopolskih pozicija i privilegija, koje u našem informativnom prostoru postoje upravo za tclcviziju, a ne više i za druga srcdstva javnog informisanja, za radio i štampu, ova „sporcdua" telcvizija, s drugim osnivačima, produccntima i izvodačima, finansijski potpuno osamostaljcna prcko

99