RTV Teorija i praksa

maksimalno međusobno tolerantni, argumentovani, provokativni, ali da otvorimo sve mogućnosti da sve inicijative i ideje dođu na videlo, da ih ne zatvaramo prije nego što o njima ozbiljno razmislimo. Zato ja i jesam za radikalizam, jesam i za maštu, bez obzira što nas sve kao upozorenje može navesti na to da to nije dobro, ali jesam i za razvijanje jedne „promišljajuće atmosfere" u jugoslovenskom radiju, koja bi nam omogućila-da se odmaknemo korak dalje od onoga gde jesmo, a da ipak i na profesionalan način razmišljamo o budućnosti. Projekat u koji ulazimo mora da ima tri strukturalna elementa: prvo, moramo da predviđamo, a to znači da dobro znamo šta jeste sada i koji su pravci razvoja. Drugo, moramo da istražujemo, tu smo najslabiji u jugoslovenskoj radio-televiziji gde je čest dosta primitivan način rada i svaka čast onima koji rade drugačije. U ovom času posebno je važno da se istraži naše okruženje. Ne možemo preslikavati rešenja spolja niti biti previše samoljubivi, ne smemo zapravo biti uopšte samoljubivi zbog specifičnosti koje imamo u našoj zemlji i našem sistemu, mislim sada i na radio-difuzni, pa i na radio-sistem. Mora se istraživati okružeuje, društveno-političko, okruženje sistema, društveno-ekonomsko, obrazovno, naučuo, kulturno i inostrani eleraenat. To je velik posao koji treba učiniti u zemlji i jugoslovenskoj radio-telcviziji. Bez njega nećemo moći da krenemo dalje. Bitno je opredeljenje da će se i u sociološkom, ali i u političkom i u zakonskom smislu radio morati da otrese, kao i televizija, od toga da je samo medij informacije, javne komunikacije, da je informativni medij. Iz njegove rudimentalne funkcije koja je bila vest i muzika ili vest i zabava, ili govor i muzika u najužem smislu, formiran je stav države prema mediju. Država je prihvatila svoje ingerencije prema informaciji, a muziku je ostavila potrebi Ijudi i slušalaca. Iz toga je iznikla čitava zakonska regulativa i društveuo postavljena pozicija radija pa i televizije. Dmštvo i država radio posmatraju pre svega kao informativni medij. Čitava zakonska regulativa i resursi kojima taj medij raspolaže, a to jc pre svcga frekventni spektar, postavljcni su sa stanovišta poscbnog društvenog intercsa prema informaciji, ođnosno političkom karaktcru

30