RTV Teorija i praksa

informacije. Samo kao tezu navodim da ćemo morati da postavimo radio suštastvenije kao i medij kulture. Potpuno voluntaristički se formiraju uređivačke koncepcije zasnovane nešto malo na našem znanju i odgovomosti da smo mi ti koji projektujemo uređivačku politiku, karakter i sadržaj programa, a nešto malo preko društvenog uticaja gde dolazi u ovom času do značajne zamene teza. Nisu nama društveni organi kao što su saveti postavljeni da izražavaju konkretne potrebe naših slušalaca, nego da izražavaju samo opšti društveni interes, a konkretne potrebe, želje i ukuse treba da istražujemo kod auditorija. I treći aspekt je vrlo značajan - to je odgovornost redakcijskih sastava, odnosno odgovomost profesionalaca za izgradnju medija. Ovdeje govoreno o jugoslovenskom, nacionalnom i klasnom. Mislim da treba organizovati ozbiljne razgovore, dobro utemeljene, i teorijski i sa stanovišta budućnosti našeg sistema, hoće li nam radio biti nacionalni radio, hoće li nam biti uvek i u svakoj situaciji organizovau tako da izražava uvek i nacionalni identitet, odnosno da bude đeo nacionalnog suvereniteta. To bi bio hormetizam ravan nekom drugom, po mom mišljenju, ravan stvaranju nekog jugoslovenskog radija koji podrazumeva da je on nešto iznad nečega što ga tvori. Ozbiljnu raspravu sasvim sigurno treba otvoriti. Ono što po mom mišljenju jeste teza i jeste pristup jugoslovenskoj sintezi, jugoslovenskom radio i televizijskom prostoru, to je dostupnost svih poruka, svima i na svakom mestu. Televizija je dosta daleko od toga - radio je nešto bliže ali nije preblizu. RATOMIR DAMJANOVIĆ (Radio-Beograd): U dokumentarnoj reportaži Radio-Zagreba Nebo nadvorišćem čovek kome se javila Gospa, vidilac Ivica, okuplja seljane i čita Gospinu poruku, i kaže kako je, pored ostalog, Gospa vernicima naredila da ne gledaju televiziju. Radio ne pominje! Eto ohrabrenja za radijske stvaraoce, naravno, osim ako Ivica i Gospa uopšte ne slušaju radio. Mislim da je u tehničko-tehnološkom smislu perspektiva radija u drugom veku, da se o njcgovoj budućnosti može govoriti sa stanovišta onog što će doći. Ali gledano sa

31