RTV Teorija i praksa

- Skupovi masa, skupovi podrške i skupovi protesta (Ljubljana, Titograd, Beograd, Drvar... 1958, 1959, 1988) - Folklome situacije (pesma stare Turkinje, Vlahinja baje...) - Izkazi poznatih Ijudi (Desanka Maksimović, Zvonimir Rogoz, Isidora Sekulić, Raša Plaović, Stefan Milenković, Vesna Krmpotić...) - Dokumenti sa ulice, iz porodica (slovačka porodica, šiptarska, rumunska, makedonska...) sa železničke stanice, stadiona... - „Lanac" reči kao što su: majka, ptica, hleb, kamion, lutka, cvet, drvo... snimljen na: srpskohrvatskom, hrvatskosrpskom, slovenačkom, makedonskom, rumunskom, rusinskom, mađarskom, albanskom, romskom... Ovaj materijal čiji su osnovni delovi ovde pomenuti, bio je tretiran isključivo kao muzička vrednota. Osluškivan je njegov tempo, odnosi dinamika (krik, šapat), latentna harmonija (istovremena kretanja), osluškivane su gradacije ili dekrešenda već prisutna i postojeća u samoj strukturi govora, praćeni su odnosi sola i tutija, .komponovani" su, spajani i superponirani pojedinačni i skupni govori koji stoje na celom dijapazonu od unutrašnjeg monologa do govora masa. P. S. Lingua /phonia/patria snimana je tokom leta, jeseni i zime 1988/1989. godine. Materijal iz Vojvodine prikupljali smo tokom jeseni, pa se tako desilo da je dan snimanja predviđen i zakazan u Novosadskom studiju bio upravo onaj kada je na ulicama grada bilo na desetine hiljada Ijudi koji su tražili ostavke tadašnjeg rukovodstva. Nismo odustali od puta i rada u studiju. Snimali smo nežne rumunske uspavanke dok je spolja treštalo iz hiljada grla. Montaža dela bila je u toku u treuutku beogradskog „izlaska miliona". Kroz otvorene prozorc studija tih

65