RTV Teorija i praksa

emisija slušala sa pažnjom, zahvaljujući, pre svega, odličnim snimcima, ostvarenim u težnji da se sagleda prisustvo prošlosti u sećanjima današnjice. TROMINUTAN DOKUMENT Vanredna i, rekli bismo, atipična pojava u našem savremenom radiofonskom dokumentarizmu svakako je ekonomisanje vremenom. Naši radiofonski stvaraoci kao da zanemaruju da se i sažetijim zvučnim projekcijama mogu saopštavati autentične životne istine. Možda ih programske potrebe ne upućuju na sažetiji izraz, a možda je i odsustvo bilo kakvog angažmana da se ostvari zvučna sinteza ipak presudan razlog što, uglavnom, imamo opsežne, dugotrajne dokumentarne emisije, koje često mogu i zamarati slušaoce i tako gušiti njihovu ladoznalost. Zato je radiofonsko delo Ljubav na križanju ili kako vam drago! u trajanju od svega tri munuta, bilo svojevrsni izuzetak ovogodišnjeg FEDOR. Ono je donelo duhovitu zvučnu projckciju, kojom su autori Miodrag Kremcer i Krešo Osman, u produkciji Radio-Zagreba, dokazali mogućnost lapidarnog totalno radiofonskog izraza, na čerau im neizostavno treba i čestitati! Možda bi trebalo razmisliti o posebnom negovanju malih radiofonskih formi, pogotovo kad je reč o dokumentarističkim ostvarenjima. U tom smislu bilo bi uputno uvesti i nekakve stimulanse za minijaturna dela, poput Ljubavi na kriianju... Übrzani tempo savremenog života iziskuje sažetost izraza, koja omogućuje trenutna saznanja. Takvih formi je u nas uvek nedovoljno, pa bi na smotrama kakav je FEDOR trebalo vrednovati i minijature, koje i ne moraju uvek biti dokumentarno svedočanstvo, ali redovno moraju biti zasnovane na autorskim duhovitostima. Jednostavna priča sadržana u dokumentarnoj minijaturi Ljubav na križanju ili kako vam drago! mogla bi biti snimijeni spot ili kratak crtani film. Ali, kao zvučna slika, omogućuje slušaocu bolju koncentraciju i šire polje zamišljanja i razmišljanja o kratkom susrctu na gradskoj raskrsnici, koji ima određcne poslcdice zbog Ijubavi na prvi pogled.

75