RTV Teorija i praksa

zlehudo pratili životni put glavne junakinje, ali je, na izvestan način, opterećivalo osnovnu dramsku strukturu i činilo je preopširnom. AFIRMACIJA DOKUMENTARNE REPORTAŽE Na Drugom festivalu dokumentarne radiofonije, u okviru posebne kategorije, kako smo već istakli, prikazano je dvadesetak ostvarenja. Dokumentarne reportaže pokazale su da predstavljaju prikladnu radiofonsku formu, koja njihovira stvaraocima, novinarima-reporterima omogućuje da brzo i neposrcdno reaguju na tekuća zbivanja. Da su novinari naših radio-stanica dospevali da budu u toku događaja, da izađu „па lice mesta", ili pak da se prihvate razrešavanja mnogobrojnih afera nazivanih u javnosti „slučajevima", dokazuju teme njihovih dokumentarnih reportaža. Dovoljno je navesti samo nekoliko naslova da bi se videlo koliko je radio bio aktuclan: Traganje za istinom (Slučaj Martinović) Milica Ostojić-Pušara; Žuta Greda - I, 11, 111 čin - Zorica Zeković; Smrt fašizmu, Joakime - Miroslav Trifunović i Branko Antonić; Četrdeset osam godina kasnije Miroslav Živković; Radanje istine - Mehmedalija Šišić; Budi dobar, šibica će da radi - Dragan Jančić i Dragiša Milojević; Slučaj Moševac - lllput - Zvonko Stoićević i Goran Cvetković; Otok gole istine - Milovan Nikodijević; Dvadeset godina pre - studentski nemiri '6B - Goran Cvetković i Dušanka Gikić; Voda ipolitika (Slučaj Vcvčani) - Dragoslav Simić itd. Treba reći da jc bilo još zanimljivih reporterskih ostvarenja, od kojih sc ističu опа Radovana Brankova, kao što su Dobrivoje dokazuje da je živ i Pop nije za crkvu, ili Gdje nam je pamet Bore Kontića i dr. Ali, nije samo aktuelnost prcsudna u occni uspcha pojcdinih dokumcntarnih radio-rcportaža. Radiofonski pristup i duhovita obrada dokumcntarnog matcrijala, zatim smelo analitičko poniranje u problem, čcsto bcz ikakvih okolišcnja i uvijanja, karaktcrišc većinu dokumcntarnih reportaža. To i čini da taj prvcnstvcno novinarski žanr svc "iše zadobija slušalačku pažnju.

77