RTV Teorija i praksa

PITANJE ŽANROVSKIH RAZGRANIČENJA Raznolikost izraza, kako smo već istakli, nametnula je i programsko razgraničenje na II FEDOR-u, odnosno razvrstavanje prijavljenih i primljenih ostvarenja u dve kategorije - u kategoriju dokumentarnih radiofonskih dela i kategoriju dokumentarnih radio-reportaža. Da je takva podela bila posve opravdana pokazao je i dokazao sam festival Ski program, aj-i je isto tako bilo evidemno da su neophoduajoš i dalja žanrovska razgraničcnja, prvenstveno u kategoriji dokumenta-rnih radiofonskih đela, i to, možda-, najpre na dve grupe - na radiofonske kompozicije (čistc dokumentarce) i na „igrana" radiofonska ostvarenja, s tim što bi se neizbežno pojavila i podgrupa koja'bi obuhvatala kombinovana dela („igrana" i doktumentarna u isti mah!). Takode, eksperimentalne poduhvate valjalo bi izdvojiti u posebnu grupu. Sve to govori o velikim izražajnim mogućnostima dokumentarne radiofonije, kao i o postojanju različitih žanrova i medužanrova. Najzad, treba reći da podela na dve osnovne katcgorije (radiofonska dela i radio-reportaže) nikako nije potcenjivačka u smislu obezvredivanja novinarskih ostvarenja. Osnovna je pretpostavka da radiofonska dela predstavljaju zamašna dokumeutarna ostvarenja, posebnc kompozicije, koja iziskuju duži, analitički pristup i obradu teme, sa pretenzijom da se radiofonski izraz u svoj njegovoj komplcksnosti koristi u smislu ostvarivanja jedinstvene sadržajno-kompozicionc ccline, koja trcba da na slušaoca dclujc snagom dokumcnta, ali i sugcsti vnošću

78