RTV Teorija i praksa

proizvodnja kao i proizvodnja muzike u nešto boljem položaju jer je zbog samog načina proizvodnje potrebno poštovanje prethodno navedenih faza. Zato, možemo razmotriti mesto i ulogu organizatora kroz kratak pregled rada u fazi ukupne realizacije. Treba prcthodno reći da je u proizvodnji dramskih i muzičkih dela potrebno da se uskladi nekoliko komponenti: 1. konkretni i zadati rezultati i aktivnosti mogući su zbog specifičnih kadrovskih potencijala, 2. pored odredenog broja stalno zaposlenih angažuju se i spoljni saradnici, 3. rezultat (snimak) dramskog i muzičkog dela direktno je uslovljen vrstom i kvalitctom tehničkih sredstava koja se koriste prilikom njihove realizacije. Tehnička komponenta je nedeljiva od umctničke. Kako bi se ovi elementi uskladili, a u ciiju dobijanja dela određenog sadržaja, kvaliteta itd., neophodna jc primena adekvatnog organizacionog postupka koji se zasniva na prikupljanju, selekciji i snimanju. Prikupljanje Možemo rezlikovati četiri osnovna načina prikupljanja dela i to su: - iz objavljenih izvora, - putem konkursa, - putem narudžbine, i - putem autorske i agencijskc ponude. Postoje i specifični oblici prikupljanja dcla za potrcbc Dramskog programa kao što su npr. saradnja sa mladim autorima studentima grupc za dramaturgiju Fakultcta dramskih umctnosti. Specifični oblik prikupljanja dcla za potrebe muzičkc produkcijc jc razmena, koja jc vcoma značajna jer se za jedan snimak koji sc proslcdi drugim RTV ccntrima u zcmlji (matičnih irna scdarn porcd RTB), od njih dobijc po jcdan snimak (tj. scdam snimaka), odnosno i višc snimaka ako jc razmcna ostvarcna sa zcmljama članicama F.vropskc unijc za radio-difuzi|u

85