RTV Teorija i praksa

neinformisanost muzičkih saradnika o novim muzičkim materijalima, njihovu nezainteresovanost za pojedine žanrove muzike, izvođače, formu itd. Znači, postoji selekcija pre nego što se pristupi realizaciji i snimanju nekog dela i postoji selekcija pošto je to delo snimljeno u produkciji matičnog radija. Treba zaključiti da je presudan kvalitet i da je potrebno izvršiti usaglašavanje kriterija pre pristupanja samoj realizaciji snimanja kako bi se naknadna selekcija svela na najmanju meru. Snimanje Postoje i koncerti i dmgi medijski dogadaji koje je važno snimiti i te snimke jednokratno upotrebiti. To spada u posebne oblike rada u proizvodnji za potrebe radio-difuzne organizacije. Proces snimanja i reprodukovanja je takođejedan od organizacionih postupaka gde je za rad potreban organizaciono-proizvodni pristup: izrada plana realizacije, određivanje ekipe, izbor studija i tehničkih kapaciteta, određivanje pratećih službi, čuvanje zapisa i realizovanje njihovog emitovanja. Postoji uvreženo shvatanje da je realizator programa isto što i organizator i zato se umanjuje značaj rada organizatora u programima i programskim službama - rcdakcijama. ZNAČAJ ORGANIZACIJE Organizacija tu nema tretman kao što ima u dramskom programu i muzičkoj produkciji. Sasvim je drugi odnos prema organizatorima u sektoru ekonomske propagande gde se od njih očekuje da aktivno učestvuju u marketingu i plasmanu rađio-talasa za ovu namensku vrstu proizvodnje. U ekonomsko-propagandnom programu mora se takođe polaziti od ovih istih elemcuata iskazanih nešto ranije jer se i tu susrećemo sa na primer: kratkom draraskom formom ili komponovanim songom, njihovim snimanjima i sl. Osnovna razlika je u sadržaju i nameni zapisa i u programskim potrebama, kao i u spccifičnoj funkciji koju ti zapisi obavljaju, ali to ncma većcg

87