RTV Teorija i praksa

značaja za funkciju organizatora. Mesto i uloga organizatora najkonkretnija je u posebnim programskim akcijama radio-difuzne organizacije, bez obzira da li je to proslava 200. godišnjice rođenja Vuka Karadžića ili turneja pevača novokomponovane narodne muzike „Raspevana jesen" Radio-Šapca ili snimanje dokumentarne dramske serije na terenu. U takvim snimanjima, koncertima, akcijama potrebno je znanje i umeće, kao i poznavanje tehničko-tehnološkog procesa proizvodnje radio-sadržaja. Za ovakve prilike određuje se poseban organizator koji vodi projekat od samog početka do „sklapanja finansijske konstrukcije", same realizacije i emitovanja.

Nije potrebno uzimati neki specifičan primer đa bi bilo jasno daje naučna organizacija rada potrebna u radio-difuznim organizacijama, ali kao dopunu ovoj tvrdnji pogledajmo brojke. U 1988. godini samo je Muzička produkcija RTB u programima radija i televizije, kulturnom životu grada i šire, učestvovala sa oko 29 hiljada minuta trajnih snimaka i koncerata, a

Dramski program Radio-Beograda sa oko 100 prcmijcra. Može li onda organizacija pronaći svoje mesto u sektoru ekonomsko-propagandnog programa u radio-difuznoj organizaciji? Može li svaka muzička produkcija RTV centara u Jugoslaviji da koristi svoje umetničke ansamble i izvođačka tela i za konccrtiranja i bcz prenosa ili snimanja i da li je za te prilikc potreban neko ko je izučavao Organizaciju sccnskih dclatnosti, Organizaciju kulturnog života, Organizaciju radio-delatnosti, Estetiku

88