RTV Teorija i praksa
mogao da vas definiše za potrebe reklamera, mi želimo da saznamo nešto o vama kako bi vam rekli više o vama samima. Radio-difuzna industrija u ovoj zemlji troši stotine miliona dolara godišnje na istraživanje tržišta. Rezultati istraživanja koriste se da bi se odlučilo kakvi programi da se prikazuju na televiziji i kakve vrste emisija da se emituju na radiju. Stanica WHCR već se opredelila da bude susedska radio-stanica za ovu zajednicu, prema tome, mi se ne trudimo da razumemo auditorij da bismo promenili ono što radimo. Mi proučavamo svoje slušaoce da bismo radili bolje ono što smo odlučili da radimo. Međutim, to znači da očekujemo od slušalaca da se i oui opredele za nas. Veći deo budžeta stanice WHCR zavisiće od podrške slušalaca. Materijalna podrška slušalaca biće nov koncept u oblasti radija za mnoge Ijude. To je način na koji radimo. Komercijalne TV i radio vole sebe da nazivaju „besplatnim", jer ne morate da plaćate za program koji primate preko svojih radio i TV prijemnika. U stvari, nisu besplatni јег vi plaćate više za proizvode koje kupujete - da biste pomogli reklamerima da povrate novac koji su uložili u reklame. Postoje različite procene, a i razlikuju se zavisno od proizvoda, ali najmanje jedan cent ili dva od svakog dolara koji potrošite ide za plaćanje proizvođačevih troškova za reklamiranje. Da nema reklama, drugim rečima, plaćali biste nekoliko centi do nekoliko stotina dolara manje za stvari koje kupujete. Za besplatnu televiziju i radio plaćate na drugi način. Pošto radio-difuzne stanice računaju na to da ćete vi obratiti pažnju na reklame, oni mogu „prodati" vašu pažnju kompanijama kada gledate ili slušate program, tako da vi zapravo radite na tome da postanete potrošač. Kada odlučite da je jedan proizvod koji se u stvari ne razlikuje mnogo od bilo kog drugog proizvoda „prava roba", koju ćete i kupiti, obavili ste posao i za kompaniju i za radio-difuznu organizaciju. Da li zaista postoji velika razlika medu pastama za zube različitih proizvođača na tržištu? Razlika je zaista mala.
61