RTV Teorija i praksa
Treća serija anketa ima za cilj da meri gledanost postojećih programa. Sofres je tako, proučavao, u pet evropskih zemalja, gledanost frankofonskog programa TV 5. Vođene su isto tako dve ankete u cilju procene gledanosti programa koji se emituju putem satelita; - „Рап European Television Audience Survey" realizovana je oktobra-novembra 1985. godine za Sky Channel; 2 275 intervjua sa dnevnikom gledanosti u domaćinstvima koja mogu da prime ovaj program u 11 zemalja; 10 - „Рап European Television Audience Researah" (u skraćenici „anketa PETAR") vođenoj marta-aprila 1987. godine 2 650 intervjua praćeno panelom od 4 nedelje u 12 zemalja. 11 Anketa PETAR pobudila je izvesno interesovanje zbog ambicioznih ciljeva ali i kritike zbog uslova realizacije. Od samog nastanka projekta najveći broj kanala procenio je da ih ova anketa ne interesuje. Na kraju je u njoj učestvovalo samo 6 programa: Sky Channel, Super Channel, Screen Sport, Sat 1, RTL plus i RAI. Zauzvrat, Svetska federacija oglašivača, Evropsko udruženje reklamnih agencija, IBA i Mac Donald pridružili su se ovoj studiji. Tokom jednog simpozija o televiziji koji su u Luksemburgu novembra 1987. godine organizovale „Admap", dva reklamera, ToLy Syfret 12 i Simon Lloyd 13 i oglašivač Thomas Neumann 1 izložili su svoja mišljenja o anketi PETAR. Oni smatraju da je ona veoma skupa (250 000 funti sterlinga) a njen uzorak jako sužen, da ona ne meri procene auditorija i da postoji rizik da neće
10 Sky Channel/AGB, The Pan European Television Audience Survey (octobre-novembre 1985), 2 toma, 118 i 101 strana, februar 1986. Bruce Roberts i Alan Higgs, „Рап European Audience Measurement in Cable Televisipn Homes", Congres de I'ESOMAR, Monle Karlo, septembar 1986. 11 AGB, Pan European Television Audience Research (inars-avril 1987), resultats presentes sur 13 disquettes informaliques, oktobar 1987. 12 Toby Syfret, „Who wiil buy?", u: „Ratings wars: Sky, Super... and PETAR", Cable & Satellile / Europe, septembar 1987. str, 14-22. 13 Simon Lloyđ, ,An international advertiser's view", Ist European Television Symposium, Campaign/Admap Seminar, Luksemburg, novembar 1987. 14 Thomas Neumann, „Why PETAR?", ibid.
89