RTV Teorija i praksa
Ovi radovi pružaju prvi element predviđanja, upravo procenu broja domaćinstava koja će biti u stanju da primaju nove programe u svakoj evropskoj zemlji. Na primer, studija LOGICA naznačuje da će 1994. godine od 123 miliona domaćinstava koja žive u Zapadnoj Evropi, 31,3 miliona (recimo 25 %) primati programe koji će se emitovati posredstvom satelita od kojih će 20,8 miliona imati kabl, 7,9 miliona kolektivnu antenu a 2,9 miliona individualne antene. Druga serija studija nastoji da izmeri potencijalni auditorij, na osnovu pitanja o opremljenosti audiovizuelnim aparatima, o navikama gledanja televizije, o omiljenim žanrovima programa, ojeziku, interesovanju za strane zemlje. Pominjemo, na primer, studiju o potencijalnoj publici novog francuskog programa emitovanog posredstvom satelita, koju je u Francuskoj 1981. godine realizovala institucija Faits et \Opinions (Činjenice i mnenje) na zahtev Centra za studije ffmenja. 7 Podsetimo se takođe dve ankete predstavljene ia seminaru „Medias" IREP (Institut za istraživanje i siidije reklama) đecembra 1985. godine: anketu koju je o\avio Demoscopie za „Mission Pomonti" 8 i studiju listituta Lonis Harris za „Mission Desgraupes. " 9 Ove stujije procenjuju potencijalni auditorij na 37 miliona doaaćinstava za satelite TD F1 a više od 10 miliona TV za kanal sa kulturnim programima. t
I 7 Cekre d’Etudes đ'Opinion / Faits et Opinions, Les predispositions du puific europeen pour une nouvelle chaine franqaise diffusee par satelliV 1981. 8 Vilaret i Yves Rickebusch, »Etude de l'audience potentille d’un satellite de telediffusion directe", Seminaire sur les medias)^ REP, decembar 1985, slr. 309-327. 9 Jean-(erre Auzeill i Jean d'Orgeval, .Les attentes du public europeela l'egard d'un programme culturel de television diffuse par s&le\Vi\.Q*\Seminaire sur les medias, IREP, decembar 1985, str. 329-346.1
88