RTV Teorija i praksa

nacionalnih reklamnih strategija. I dok se velike agencije u Londonu upravo temeljno pripremaju za ovu promenu strukture, njihovim regionalnim i lokalnim ograncima biće potrebno, verovatno, nekoliko godina da bi poslove i obim reklame podesili prema ovim promenama. DEOBA JEZIČKOG I KULTURNOG PROSTORA Prilikom razmatranja evropskog medijskog tržišta odlučujuće je da je njegov bruto volumen od 350 miliona stanovnika i gotovo 125 miliona domaćinstava rascepkan na mnoštvo kulturnih prostora i jezičkih grupa (up. sa tabelom 5). Mediji prenose reči i slike, jezik i ton i imaju posla sa kreativnošću, stvaralaštvom i kulturom u najširem i, рге svega, američkom smislu reči „popularna kultura”. Kultura je, opet, vezana za tradicije, asocijacije, zapažanja i jezik, koji su u Evropi na neuporedivo malom prostoru nastali u svoj svojoj raznovrsnosti i nose pečat određene različitosti i osobenosti kao, inače, nigde na svetu.

Tabela 5 GLAVNE JEZIČKE GRUPE U EVROPI (broj onih koji govore određenim maternjim jezikom)

Glavne jezičke grupe u Evropi Podela glavnih jezičkih grupa u Evropi pokazuje da unutar EZ kao maternji jezik egzistiraju otprilike ravnomerno engleski, nemački, francuski i italijanski. Uzme li se, pak, za osnov presudna oblast za rasprostranjenost medija u čitavoj Evropi, onda je nemački jezik najšire rasprostranjen maternji jezik u čitavoj zapadnoj Evropi (72 miiiona), a uzimanjem u obzir Istočne Evrope ima oko 90 miliona lica koja nemački govore, za čitavu trečinu više nego u svakoj drugoj jezičkoj grupi.

18

Jezik EZ Zapadna Evropa Nemački 60 72 Engleski 59 59 Francuski 58 60 Italijanski 60 62 Španski 38 38 IZVOR: The European Institute for the Međia