RTV Teorija i praksa

Tomislava Perića, koji je uspeo da zvučno dočara tri različita ambijenta zbivanja radnje i da ih prožme prikladnim efektima. Izvođenje kolaža Miraz i ostalo predstavljalo je obogaćenje komedijskog radio-repertoara, ali i još jedan dokaz da su dela velikih klasika nepresušan izvor kojem se treba češće obraćati, jer i u radiofonskoj prezentaciji mogu doneti samo prijatne doživljaje auditoriju. POKLONJEN ŽIVOT KAO KAZNA U radio-dramatizaciji Mirjane Bjelogrlić, u seriji Radio-igra (II program Radio-Beograda, 16. V 1990), slušali smo delo Darivani Barbare Kenig, koje je prevela Јага Ribnikar. U osnovi tcga dela je razmatranje psihičkog stanja glavnog junaka, Hajnera Mondsena koji je, pred sam kraj II svetskog rata, u Nemačkoj bio osuđen na smrt zbog pripremanja jedne diverzantske akcije. Ali, nisu ga streljali, jer je na gubilište, svojevoljno, umesto njega, otišao vojni sveštenik Johan Šor. Ne ulazeći u motive takvog Šorovog postupka, Barbara Kenig prvenstveno se zanima za sudbinu ličnosti kojoj je on darivao život. lako je ostao živ, Mondsen se, nakon nekih trideset i pet godina, ne može pohvaliti i da je srećan. Poklonjen život pretvorio mu se u kaznu iz prostog razloga što su ga neprestano opsedali najrazličitijim pitanjima, pa i sumnjama - kako i zašto je baš on izbegao smrt? Zbog toga je dospeo u stanje indiferentnosti da bi, zatim, došao i do nervnog sloma: „Potpuno sam ravnodušan - kako, zbog čega i da li još živim!" - reći će on na kraju ove radio-drame. Njegova psiha bila je opsednuta ne samo činjenicom da mu je život bio poklonjen, nego i time što je imao sivu svakodnevicu. Svu složenost njegovog psihičkog stanja zbog negativnog uticaja okoline prikaznje niz dijaloških i žanr-slika ove zanimljive radio-drame. Dramu Darivani režirala je Nada Bjelogrlić sa očiglednom željom da nijansirano interpretiranim replikama protagonisfa realistički precizno prikaže opscdnutost glavnog junaka poklonjenim životom, Veliku glumačku ekipu predvodio je Ivan Jagodić u ulozi

9