RTV Teorija i praksa

trijumf emisije bude potpun, dobio i nagradu za najbolju režiju. Bez nagrade, ali sa tragom u našoj svesti, ostala je sarajevska radio-drama Isidorini januari. U pitanju je obrada - dokumentarno ne uvek pouzdana najdramatičnijih trenutaka iz života Isidore Sekulić, iz njene intime ali i istorijske sudbine, oličene u epizodi sukoba sa sistemom koji je radu umetnika postavljao stroga politička ograničenja. Ovu izuzetno suptilno režiranu (Slavica Masak) i glumljenu dramu napisala je sa nesumnjivim darom Isidora Bjelica, danas književnica i apsolvent na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, a nekad, pre četiri godine, glavni akter onog čuvenog, navodno fašističkog rođendanskog slavlja u Sarajevu, o kojem su, širom zemlje, preteće brujala sva medijska zvona. Drugi akter afere bio je već pomenuti Aleksandar Hemon. Radilo se, očito, o mladim Ijudima izrazite kreativnosti i nekonvencionalnog stava, koji su na sebi veoma rano iskusili bič ideološke presude i žigosanja putem izmanipulisanog javnog mnjenja. Njihov „slučaj”, oko kojeg se bila podigla besprimerna hajka, radiofonski je obradio sarajevski autor Branko Brđanin u dokumentarnom programu Sretan rodendan gospodine Kauders. Kolažiranjem raznorodnih dokumentarnih materijala on nas je sasvim iznenada podsetio na jednu od onih pomalo zaboravljenih ideoloških kampanja koje su u našem duhovnom životu, ne tako davno, izazivale osećanje lažne sitosti, a zapravo ostavljale iza sebe pravu pustoš. Na žalost, snimci korišćeni u ovoj emisiji često su ispod granice tehničke prihvatljivosti, a ukupan efekat mnogobroinih upotrebljenih sredstava nije sasvim u skladu sa velikim autorskim ambicijama. Pored Branka Brđanina, u kategoriji dokumentarnih reportaža ravnopravno su nagrađeni i beogradski mladi autori Svetlana Vuković i Tomislav Damjanović. Njihov rad Samo komunisti imaju televizor u boji predstavljao je nedavno jugoslovenski radio na ~Prix Futura” u Berlinu, pa je priznanje u Ohridu nova potvrda već osvedočenih vrednosti. Dokumentarac o

27