RTV Teorija i praksa
totalitarizam sovjetskog tipa, ~u ime Revolucije” bio u punom zamahu. Režirajući dramatizaciju romana Otimanje sreće Milenka Vučetića Nađa Janjetović naglašavala je suprotnosli u opredeljenjima i interesima glavnih junaka i, uopšte, različnost oficijelnih i tajnih razgovora. Zato su najuspeliji delovi emisije bile razgovorne scene. Šteta je što pred mikrofonima nije inscenirana, makar samo ovlašno, i neka pozorišna proba! Glumački ansambl - Gojko Šantić, Branko Vidaković, Goran Sultanović, Toni Laurenčić, Đurđija Cvetić, Predrag Ejdus, Ivan Jagodić, Lidija Pletl, Eugen Verber i dr. - imao je u svim sekvencama potrebnu uverljivost. Muzička saradnica Bojana Žižić opredelila se za diskretnu klasičnu muziku, i to kamernu, verovatno radi naglašavanja intimnih lomova u glavama pojedinaca. Nasuprot takvim pasažima, povremeno su se čule pojedine masovne i ruske pesme. Majstor tona Zoran Jerković i ovom prilikom pokazao je svoj izuzetan rafinman - razlićiti ambijenti događanja pojedinih scena bili su jasno zvučno određeni i nizali su se blagim i nenametljivim pretapanjima. SUSRET SA VELIKIM DIRIGENTOM Koncertno veče dirigenta Stanislava Skrovačevskog bilo je za većinu naših slušalaca pravo otkrovenje. 18 Posle nedavne smrti Vitolda Rovickog, Stanislav Skrovačevski je danas jedan od prvih među poljskim dirigentima. On je pravi „građanin sveta”: vodio je orkestre u Mineapolisu i Minesoti, u Sjedinjenim Američkim Državama. Gostuje često i u Evropi pa je i snimak njegovog koncerta, koji je reprodukovan na programu našeg radija, realizovan sa Simfonijskim orkestrom Radio Sarbrikena, uz učešće francuske pijanistkinje Sesil Use. Na programu su bila dela Arona Koplenda - svita iz balcta Medeja, Džordža
18 Treći program Radio Beograda, 14. XI 1991.
149