RTV Teorija i praksa
da u obliku samosvojne radiofonske kompozicije a pod naslovom Mikelanđelova mati što je mogućno neposrednije slušaocima nevidljivo uprizore životnu temu Miloša Crnjanskog o Mikelanđelu i o tajnama oko Mikelanđelove majkę, za koju se mało znaio i zna, a ime joj je bilo Frančeska de Neri. Svoju želju Nada Janjetović i Zoran Jerković ostvarili su 5. jula 1992. premijernim emitovanjem zajedničkog dela u „Radionici zvuka” Dramskog programa Radio Beograda. Sledeći odlomke izjednog intervjua u kome je Miloš Crnjanski govorio o svojim poluvekovnim istraživanjima carstva istina i varki o Mikelanđelu i njegovoj majci, a uz pomoć muzičkog urednika Predraga Stamenkovića koji je studiozno ukazivao na neiscrpne riznice renesansne muzike, zatim moteta i korala - autori emisije Mikelanđelova mati otresito i sigurno prešli su zadali pul od eksperimenta do ostvarenja. U uzbudujućim odjecima glasa Miloša Crnjanskog, u glumačkom doprinosu Đurdije Cvetić i Gorana Sultanovića, u zvučnim efeklima montažno besprekorno zapiitanim i rasplitanim, pri čemu su posebno naglašeni ritmički udarci vajarskog čekica i dieta, sinkopirana grmljavina kamenoloma u Karari, nestvarni i halucinatorni slogovi neznanc materinske uspavanke i pesme ozarcne miloštom, i dok su tanano korišćeni akordi večne simfonije muziciranja mediteranskih zrikavaca i olkucaji satova sa crkvenih tornjeva čija zvona odvajkada bruje o sudbinama čoveka i sveca - u svem torn radiofonskom čipkarslvu Nađa Janjetović i Zoran Jerković pomogli su nam da razaznajemo i oscčamo Mikelandclovc strove u kamenu, tragiku njegovog života i rada. Da makar i u magnovcnju pojmimo i zaślo je Crnjanski u tako doslednom, upornom, dramatičnom i sopslvenom smrću prekinutom poduhvatu težio tome da pronikne u nikąd otkrivene Mikclandclovc tajne i slulnje o majci, zaśto je tolikom zanesenošću, svojom pesničkom svetiljkom Crnjanski žudeo za lim da bar dclimično osvetli dubinc i mrak mikelanđelovskih slvaralaćkih,
87