RTV Teorija i praksa

govorimo, ostvaruje ulogu infonnativnog i rekreativnog servisa malog lokalnog okvira ili grupe interesno okupljenih Ijudi. Istraživanje koje je u periodu od 1984. do 1992. godine uradila Međunarodna asocijacija za istraživanje masovnih komunikacija (IAMCR), generalno je pokazalo da postoji nov trend razvoja u Evropi, kada je reč o razvoju radija kao medija. Osnovne razlike među lokalnim radio-stanicama u Evropi su: 1. sadržaj programa, 2. organizacija programa (procedura programa), 3. ciljna slušalačka grupa, 4. odnos prema nacionalnom mediju i lokalnoj štampi, i 5. odnos prema lokalnoj zajednici (što je najvažnije). Na lokalnom nivou organizovanja društva formiran je i novi koncept lokalne komunikacije. KONCEPT LOKALNE KOMUNIKACIJE Najvažnija odlika masovne komunikacije jeste da difuzija poprimi takvu ulogu da informacija postane javna, tj. dostupna svima. Realno je očekivati da mnogi Ijudi prime određenu informaciju; za to postoji određujući prefiks ~masovna“ mada to nije značajan aspekt. Značajniji aspekt u ovoj definiciji je, zapravo, daje informacija javna i daje dostupna. „Javna komunikacija je difuzija рошке ili vesti na takav način da, u principu, niko nije isključen od njihovog prijeraa i niko nije prethodno isključen u ovom procesu, od strane odašiljaoca" 1 Na osnovu prethodne defmicije možemo govoriti o tome šta bi moglo biti lokalno komuniciranje, Lokalno komuniciranje je vrsta javnog konnmiciranja, formiranja sopstvene publike u kontekstu određene lokalne zajednice (geografski ili interesno određene). Kada govorimo o geografskim zajednicama, onda možemo posmatrati: - mesne zajednice /kvartovi/ blokovi, - deo grada ili čitav grad, - opštinu/rejon, - deo okruga ili čitav okrug,

1 Zbornik: LOK.ALN! RADIO U EVROPI, izdavač: Džon Libej, London, 1992.

151