Sion
466
приредио, да сваки човек може постићи, уживати оно, што му је оаштенужно. Сиромах може бити добродетељан као и богат, немоћни као и силни, прост као ифилософ ; али све то зависи од развитка ДЈшевних сила и стенена наставе и васпитања. Три су главна средства, с којима се онште образовање уводи међу људе. Прво је средство да се деца из малена добро васпитају и ово је нужна, света дужност родитеља, коју ако они занемаре или својим сношењем осакате, тежко греше и пред Богом и пред човечанством. Друго је средство да свака општина избере својој деци, кад мало одрасту, добре и разумне учитеље, који ће их даљем савршенству руководити. Треће средство јесте, да народима научене, благонаравне, ревносне људе за свештенике. Где ова три средства, необходна Јслова оаишрно владају, ту народ цвета, постепено се развија и друге народе, ма колико богате, у аравом људском жиооту превосходи. Децу из малена треба морално обучавати да буду благообразна, учтива, трезвена, својим старијима повина и послушна. Кад већ мало одрасту и нужно буде , даљег савршенства ради, да се у опгата народна училишта пошљу, треба да родитељи или старатељи добро очи отворе ире него што уруче васпитатељима своју децу, најдрагоценије домаће-друштвено благо; на име треба да учитељн буду онаки људи, који су и сами преко своје науке благоваравни , човекољубиви, благоревносни и способни у свакој струци за васпитање деце, одраслих ђака. Ни у једном звању неможе чоуек толико општој ствари користовати, колико у звању учитељском и свештеничком само ако хоће да испуњава тачно и ревносно своје дужности. Добри учитељи и аобожни, научни свештеници веКе услуге чине, вепу аочаст заслужују у државама , које знају оценити њихов рад, нежли и сами родитељи. Родитељи дају тварни живот својој деци, али учитељи и свештеницици облагонараве