Sion

74

су сграхотне Фанатике, који су само рушили свако друштво. У Србији се раснростре та Фанатичка секта тако, да је Немања сазвао сабор, који се истребио те „варалице народа српског. 1 )" Несрећна је Босна била постојбина сваковрстних пропагандиста занешењака и варалица, па и ових богумилских Фанатика и сви су непрестано подкопавали унутрашње народње јединство. Жалосне су биле посљедице ових унутрашњих нереда: богумили су најпре отворили турцима улазак у Босну и предали им више од 70 градова. И тако засебно живљење по племенима и утицаји из Рима, Цариграда и од јереси , донесу морално разједињење , поцепаност и издајнике свога народа. Приморске су кнежевине нодчињене римској духовној власти, а загорске грчкој , па и једне и друге изгубе своју самосталност. Најжалоснија судбина иостигла је оне наше сународнике у крајинама, где се предиковала вера и служила служба на туђим језицима: у Пелапонезу, Тесалији и осталим околинама махом се погрче, у западним покрајинама као у Штроми махом се иоталијане; у обе Ракусије и у читавој Полабији хаметом се понемче или се прероде у друга племена на пр. у Скадарскској пахији у арбанасе; богумили се листом истурчили, павдикијани полатинилн , а све скуиа јереси злим су родом уродиле и одрекле се српске вере и народности. (иасгабнћк ск).

Ла %лн је апосто^д Петар ^адгод био и Живео у Риму. (сиор измеву католичких свештеника и пастора евангеличке вегоиоповедц 9 и 10 фебруара 1872 г. у риму.) Познато је, да римско-католпчки богослови сматрају свога првосвећеника (паиу) за насљедника Апостола Петра, оснивајући се у томе на предању о живљену Ап. Петра у Риму.

'ј г. 27. стр. 99.