Sion

528

И, заиста , на чему они оснивају своје мишљење о томе, да је Петров Вавилон — Рим? И ако онн то ннсу сасвим исказали, ја се опет досећам, да они то оснивају на Апокадинсису. Један глас: он је то казао. Рибети. А, дакле, он је то казао ? Извините, с тим боље. Гласови са клуие католичких своштеника: Није! није! Рибети. Но допустимо на часак, да наш противник има право. Шта се, дакде, из тога може да изведе? То, да је Рим онај исти велики Вавидон, кога је Слово божпје предало анатеми; онај велики Вавилон , који је учинио толике штете дркви Господа нашега Ис. Христа, и да је римска дрква, заиста, она црква — гонитељка, о којој се говори у Апокалинсису. Из тога се такође пзводи то, да Апостод Јован, употребљујући у своме спису разне метаФоре назива римску женом, која седи на зверу, у коме обичио виде израз световне вдасти цркве. И та жена је она иста, која је одступила од јеванђедске истине! Ја даље нећу да идем. Мени је само нужно било да изнесем посљедице , што проистичу из мишљења мога противника о томе, да је Вавплон-Рим. У самој ствари пак није бндо ничега подобнога. Кад је св. Јован писао Апокадипсис, он је писао књигу сасвим другога характера , него што су посланице св. Петра. Шта ми , у суштини, надазимо у Апокадипсису ? Виђења. У њему ви налазите богате метаФоре; надазите с почетка до краја разновндне типове. Зар писма имају таки сдог? Никако немају. Писма се пишу простим слогом , нити се у њила унотребљују адегорије , виђења , п т. д. Ето тако је и ппсао Петар. Он се обраћа к својој љубазној браћи јеврејима , што су растурени у Еонтј , Гадатији , Витинији п Кападокијп , дајући им савете и наставдења и с највећом простотом говори им , да пнше из Вавидона. Шта би ви казади , као што је праведно приметио мој другар , — о томе, кад би ко у насдову писма, што је на пр., написано 1872 год. из Фдоренције, која се назива Итадијанском Атином, написао у место Фдоренције Атина ? Ви би се насмејади и казади би , да је то шала. Но апостод Нетар није могао допустити себи такво детињство , па с тога , кад он веди да пише из Вавидона , онда је очевидно , да он отуда и пише. Нама би се могдо рећи, да Вавпдон у то време већ није постојао. Но наш противник није се решио да то каже, јер он врдо добро зна, да је Вавидон постајао , о чему доказују Фидон, Јосиф Фдавије и многи други. Дакде Вавидон је постајао. Можда бн ми ко рекао, да Вавидон тада већ није био онај