Sion

532

Председник Тости опомиње нублику да чува тишину и достојанство, што придичи озбиљном и високом характеру нредмета, који се претреса. Рибети. Ја предајем вечну будућност своју, спасеае и мпр своје душе у руке онога, који је могућнији од Петра — у руке Христа, који Је умр'о на крсту. Еад је Он сам мене спасао п искунио , онда за мене мало значаја има историски Факт , којп нема уплива на моју вечну будућност. Ако ја верујем, нли не верујем у живљење Петрово у Риму, нема нико права да ме осуди, с тога, што ја, као и моји противници, у овој околности не признајем догмат, него само историјски Факт. Господо! Религија Спаситеља нашега Ис. Христа нпје религнја каквога предела и не потребује престоницу. Она нема на овом свсту центра, као што га је имао закон Мојсеов у Јерусалиму. Бог је дух безконачан и Он је увек свуда и на сваком месту, и Спасител. мој лристос такође је свуда и на сваком месту. Рим ником није нуждан, јер сваки, ма ко он био и ма где он био, па ма се находио н у најдаљим пустињама, има право да се обраћа управо к Христу — к Богу и да од Њега непосредно добија и одговор и опроштење, а то је подпуно довољно. Гаваци. Питаље , што га претресамо , постављено је сад у своје праве границе, т. ј. представља се у виду чпсто-историјскога Факта. Ми одричемо овај историски Факт о жпвљељу св. Петра у Риму. Наши противници тврде, да је историски Факт живљења св. Петра у Риму уместан. Разлика или боље раћн противоноложност наших закључака неопходна је последица раздичних доказа, што их павађасмо , и различне оцене самога Факта. Ми се ограничавамо на Библију и с њом безусловно одричемо да је Петар кадгод био у Риму. Наши противници иза барикада сувременоисторискога критерија , који , као што ћемо видети , није ништа друго, него предање, тврде, да је Петар био у Риму. Нама нребацују да немамо довољних доказа , нремда их ми узимамо из Библије; говоре нам, да наши докази пмају одричуће својство , а међутим нужни су докази позитивни. Нама веле: докажите , да је у Библији речено , како Петар није био у Риму. Уместо одговора на то и ја бих могао рећи: докажите ви опет нама, да је у Библији речено, како је Бетар био у Риму. У оваким приликама ја ћу се иостаратн да докажем, да ћутање Библије не саставља одричући , него најпозитивнији и врло јасан доказ о томе, да св. Петар није бивао у Риму.