Sion
621
врата обдећемо, па да те молимо и још да ти плаћамо , а ти једнако да налазиш иречих послова. Него хајде сврши испит па посде куд знаш." Осим тога , један једну , други другу, дође и до круппих разговора, те онај кад се друштву своме врати , па каже како попа неће одмах да дође , па стане разлагати још како је то поповски обичај да киње кога налазе, ту добије помоћи и у речи и у оканици, па ту каогод неку заверу начине , да они другом приликом попи вакелу очитају , те се тако мржња против свештеника и свештенства, са таквим законским наређењима подражавана, потпаљује и распросграњује , где попу памрзу , а сами по више пута за њим трагају. Треба' знати да има и таких људи , кои имају обичај свакоме да се подсмену, и са сваким да подсмеј терају, па при чаши вина нису заветни да то и с поиом неучине. Таман попа, знојав и каљав, што но реч, докасао кући девојачкој да испит учини, а одморни и вином угрејани око стода, људи ове сорте тек: „Добро дошо попо! гле једни рекоше, неће попа да дође. Јест, али наш је попа нема га ласно. Само ти њему изброј на длан преко тариве , па да ви'ш, нек има хиљаду других послова, он ће ти опет доћи." Ту већ одмах попи пође уз нос , па друга шепртљарења и надметања у шеретлуку и да неспомињемо. Еад попа види у каком је друштву, а он одмах окрене други лист: „А јесте ли донели крштено писмо момково?" пита свештеник оца момкова. „Нисмо попо" одговара овај. „Богме ја без тога немогу испит да чиним, збогом." „И стој попо, и немој ти слушати ону пијаницу , учини испит да не дангубимо" и т. п. запомажу сви, али попа решење не квари, те ти ови чак сутра дан са крштеним нисмом поповој кући, ади сад попа није код куће, него отишао у друго село своје парохије, тек неможе до мрака бити код куће. Еад трећег дана, а они пре зоре на испит да попу код куће застану, почем су већ довољно и издангубили и један пут више реди батинали,