Sion
625
какву удовицу у Чачанском округу, која је као удовида тамо преудата опет из неког другог округа, па их тамошњи свештеник испита и у известију некаже у кои брак хоће да ступи удавача , него је просто именује удовицом, чисто незнајући ни сам из кога је брака. С каквим поуздањем сад свештеник женихов пристуиа оглашењу и венчавању, кад му и жених загонетно одговара , да као и сам незна за киме је она била од пре и одакде је баш родом ? Зар неможе да се деси да у недозвољен брак ступи , што би се доцније на штету свештеникову дознало ? Неповољни дакле одношаји нашега парохијског свештенства међу собом и злокобне неприлике у које оно с народом долази , вршећи брачне испите , јесу један сасвим несносни терет више, наметнути трпљивом свештенству нашем, кои би се, поуздано, неприметно облакшати могао, кад би брачни испити природнијим ц сталнијим правцем пошли , кои ћемо овде изложити. III. Пошто смо већ о важности брачних испита проговорстли и о обичајима, по коима су се они до данас код нас врпшли и врше у неколико разложили, — на реду је сад да изложамо и начин, коим би, по нашем мишлењу, брачни испити правим својим колосеком ношли, те тако својој важности одговорили и свештенство парохијско, од немилих неприлика с народом ослободили. II по томе: 1. Свештенмк би ваљало да одређује дан исииту брачном. Више пута дешава се, да парохијани по неколико пута траже свештеника да испит учини, па свагда или немогу да га нађу , или им овај , као гато смо напред видели , због иречих нослова неможе испит да учини свагда баш онда, кад га парохијани траже. Због тога би најпробитачније било, да се одмах по даровнини надлежном свештенику јави , да им он одреди и закаже дан, кад може испит бити, па могли 40