Sion
627
40,
тедством, или је добио дозволу старатељског судије, колико има своих година старости. А о удовцу, иоред казаиога јошт и то , кад је удов остао и у кои брак намерава стуиити. Јошт такво иисмо треба да буде, нарочито нод нечатом упућено удавачппом свештенику, да се неби никакво иодметање с њим могло учинити. И само кад би оваково нисмо удавачин свештеник добио, да би могао исииту нриступати, а иначе не. Писмо женихова свештеника , нарочито упућено удавачином свештенику , нуждно би било највише зато , што се дешава, да у оскудици тога реда , може бити и преваре и подметања. Дешава се, да један жених запроси и испит добије у једној парохији, па ову ирилику напусти и одлази те другу проси и испит свршава, а овамо јошт ни први испит уништеп није. Нама је позеата једеа прилика од скора, где је испит на горњи начин изигран. И песамо да је жених после пеуништеног нрвог испита добио био други испит , него је још тако за два три .лана и венчан , без знања жепихова свештеника, што му је тако на руку ишао недостатак у наређењима о брачним испитима. А предложеним начином, већ овако изигравање пеби се никако могло догодити, 3. Да се исиит врши у цркви. Познато је већ свакоме, како је свештеник везан за цркву, макар што му ова за то ништа неплаћа, па свештеник имао каква друга посла, немао, како звоно зазвони, он мора да је тамо. Код цркве ностоји и кућица , „ради склоништа народа од зла времена." 1 ) Ту се дакле склањају и крштења и богомољци; ту долазе и колачари и сватови; ту се одмарају и здрави и болесни. А зар неможе код цркве на такво место дођи жених и невеста? По нашем мишлењу испит само у цркви учињеп , има и свог значаја и вредности. Кад се испитајући се међу собом пред свештеником на верност заветују, да ли онда има згоднијег и бољег места, него што Ј ) Ручна књ. стр. 151. бр. 35.