Školski glasnik
Бр. 13.
ШКОДСКИ ГЈ1АСНИК
Стр. 217.
од 10. (23.) до 14. (27.) августа о. г. у присуству 102 учлтеља и учитељице. Осим оних, који беху испосланп од стране епарх. шк. одбора, бпло .је доста учитељског света о своме трошку, но ту много више женских. Узрок тој јакој посетп лежи свакако у бојазни од новог шк. закона и његове строге примене, па је учитељство сасвим појмљиво похитало, давиди, да чује, да се поучн нечем бољем, тачнијем, умеснпјем, па да оружано тако новим знањем и нужном вештином слободпо изађе пред наше властодршце, не имајући разлога да преза од укора држав. надзорника п да стрепп за своју будућност. Да ли ће пм се та нада пспунптп (што од свег срца желпмо), показаће се за најкраће време; али ако жељеиог успеха не буде, не сме се крпвитп овај учит. течај, јер оно што ће доћи, доћиће и онако својпм путем п начином и без њега, па се он у том случају ни у обзир не сме узети. Течај је трајао свега 5 дана; предавања су одржавана до подне од 8—12, а нешто и но подне. Од автономних власти видесмо: М. Клпцина, М. Манојловпћа, X. Свпрчевпћа п II. Терзпна. Распоред целог рада пак био је овакав: 23. август. Ионедељак. Од 8—9 п. п. Положај срп. нар. школе после XXVII. законског чланка од 1907. М. Клицпн. Од 9—10 п. п. 0 учењу странпх језика у опште, са применом на учење мађар. језика, II. Терзпн. Од 10—11 п. п. Приказ нове наставне основе. М. Клицип. 24. август. Уторак. Од 8—9. Методичка обрада градива за мађарски разговор. П. Терзпн. Од 9—10. Практичан рад пз мађарског разговора, Ј. Искруљев. Од 10—11. Распоред часова с нарочитим обзиром на неподељену 6-то разредну школу М. Клицин. Од 11—12. Методичка обрада букварског градива из мађарског језика. П. Терзин. 25. август. Среда. Од 8—9. Методичка обрада мађарскпх читаначких штива. II. Терзии. Од 9—10. Практпчап рад из мађарског букварског градива,
Од 10—11. Практпчан рад из мађар. читаначког штива. Ј. Искруљев. Од 11—12. Методичка обрада ппсменпх састава пз мађар. језика. П. Терзин. 26. август. Четвртак. Од 8—9. Концентрацпја целокупне школ. наставе с обзиром иа мађарски језик у I. II. н III. разр. П. Терзин. Од 10—11. Практичан рад из пиемених састава мађар. језпка за III. п IV. разред. Ј. Искруљев. Од 11—12. Упознавање уџбенпка, упутстава п учпла за.учење мађарског језика. П. Терзин. 27. августа. Петак. Од 8—9. Концентрацнја целокупне школске наставе с обзпром на мађарски језик у IV. V. п VI. разреду. II. Терзин. Од 9—10. Слободан практичан рад од приј ављешIX учптеља. Од 10—11. Конференција о предложеној дпсиозицпјн градива, а у сврху специјалног наставног плана. Укратко ћемо прегледати шта је све урађено на овоме течају: М. Клицпн покушао је да прикаже и протумачп поједина места у новом Школ. Закону, исто тако у новој наставној основи, донекле у вези са пропнсима за мађарски језик, а затим је изнео своје рефлекснје и о распореду часова. Укратко је навео, да је новим држ. законом, а § 17. уведен друпт дух у нашу основпу наставу. Код 18. § новог школског закона, напомеиуо је, да је овај ублажен каснијом министареком наредбом, у погледу наставе у повторној школи, где се неће одмах тражити да наставни језик буде мађарски, већ ће се то -захтеватп тек 1910/11. школ. године. Напоменуо је још у погледу наставног језика, да се свугде нзрађено наставно градиво на срп. језику, има употребити као подлога за обраду мађарског разговора, на часовпма одређенпм за мађар. језпк, 0 § 47. који се тпче државног надзора, није потање изнео своје напомене, него .је слушаоце упутио на тумачење тога § у „Мптроп. Гласњ", што ће ускоро бити објављено. У истом правцу споменуо је п о томе, како да се пзврши, новн Шк. Зак. п нова држ, Наст. Основа, очемује изпиша Минпст. Наредба бр. 120.000 т. г. У Наст. Основи пстакао је разлику која V