Školski glasnik

Стр. 296.

ПТКОЛСКИ ГЈ1АСНИК

Бр. 1?.

Из школске сатоуправе. Који је разред теми ? Једна учнтељица, која је у једној нашој угледно.ј општини раднла неких 28 година на 1У., V. и VI. разреду, — иоднесе молбу месном школском одбо*ру, да се премести из старијих разреда у I. разр. пошто би хтела да се мало одмори у томе разреду, док не би дошло време, да можо затражити мировииу. Месни одбор те општиие уважио је молбу своје учптељице под бр. 140. ех. 1909. и преместио је у I. разред. Против овога решења учитељица иа I. разреду уложила је уток на Е. III. Одбор молећи, да је још за ову годпну оставе у I. разреду, јер је душевно растројена п болешљива, због жалости у нородици., Бпарх. Школски Одбор бачки бр. ЕШО. 435 зап. ех 1909. донео је ово решење: „Прпзив (име) учитељице одбија се из ових разлога Изговор учнтељпце да је болешљива, не може се у обзир. узети, а то тим мање, што је рад у I. разр. тежи од рада ма у ком разреду другом, а тежн и од рада баш у IV., V. и "VI. разр. где су деца већ доста спремиа и одрасла и т. д. Дакле оиа се премешта са старијих разреда у I. да се одмори, а ова због болести премешта се са првог разреда што је то најтежи разред у оне старије разреде опет да се одмори. Е па дотле а куда ћеш вгапе! М. С. Н.

Орески зборов^, Седкица учит. збора мохачког школског среза одржана је у Мохачу 5. (18.) окт. 1903. Збор се састао први пут после 10 годипа. Присутни су били сви чланови. Седницу ј« отворио епарх. шк. референт г. К. Миловановић говором, којп се у главном у тоше састојао, што је говорник истакао прплике у којима се налазимо ; позвао је збор на сложан пстрајан рад и самопрегоревање. После говора позвао је г. референт збор да изабере перовође. На предлог Д. Радојчнћа буду од збора једногласно изабрани: Мнлан Радивојевић и Софија Мрђанова. За тим је једногласно цзабран заменик председник М и л о ш Д е с а н ч и ћ, учитељ у Мајпшу, у одбор пак, на предлог Јов. Гуцуње, буду

такође једногласно изабранн: Лазар Плавшић, Сава Канурић, Лазар Крестић, М а р а М п х а ј л о в п ћ и П а у л и н а у д о в а С илашки. За тим се прешло на дневни ред: Извештај изасланика на течају. Лазар Плавшић је читао први део извештаја о предавању М. Клицина и после другог дела практично приказао предавање о рпби и о текућим и стајаћим водама од Искруљева. Други део предавање П. Терзина и упознавање гласова о 6 и и и од Искруљева уз фономимику приказалаје Мара Михај ловић. Изасланицн на течају нису овде пзнели своје мшнљење и у опште критику о овим предавањима, због тога члан овог збора Д. Радојчпћ замера изасланпцпма ма да му се допада извештај у главпом. Изасланици пак изјављују да су од ЕШО позвати да поднесу извештај и практпчно предавање а то су исцрпно и поднели. Митар Стојачић одбија ове замерке и предлаже да се пзасланицима да похвала за рад.им. У истом смислу говорп п Та о к а П е т р овић и предлаже да се изда захвалност всл. Шк, Савету што је прпредпо овај течај а и изасланицима. Паулина уд. Силашки није за похвалу јер су нзасланици примили награду, већ само за усмеиу захвалност. За тнм је узео реч г. референт те је укратко изнео шта је то директна метода и изјављује да су је изасланици коректно приказалп. Даље је папоменуо да је неумесно овде спомињати чак и неку награду уз коју су изасланицн још и својих жртава принели уз већу пажњу и труд, него, да се збор сложи за предлог Д. Стојачића и Т>. Петров и ћ а те да се изрази захвалност всл. Ш. С. за приређенп течај уз допуну, са молбом да се таки течајеви и у будуће приређују а да се изрази захвалност и нзаслаппцима који су нам приказали предавања. Цео збор се у томе слаже и даје израза са: живели! Д. Радојчнћ хоће да говори о пословнику. Референг предлаже да се о пословнпку управнп одбор постара за идућу седницу. Затим је усвојен предлог да се овај збор споји са будимским.