Školski glasnik

Стр. 52.

ШКОЛСЕИ ГЛАСНИК

Бр. 3.

1. „Да се умоли Школски Савет, да иитање о замени болесних учптеља реши у корист школе и учптељства и да 81. § Школлске Уредбе протумачи у корист оболелог учитеља, наиме: да заменика оболелог учнтеља илаћа пздржавалац школе. 2. Да се за сваку епархију постави потребан број заменика и заменица и да им се одреди плата и путни трошак. Молп председнпштва свих учитељских зборова, да предлог овај на дневни ред ставити изволе. Моли учитељство, да о овом предлогу размисли и да се својски заузму за овај савремени предлог." Наше школске прилике удешаване су некад по угледу на школе у Немачкој и Аустрији. И Школ. Уредба је прпмила много из тих земаља. У то доба је и у Немачкој схваћено питање о замени учитељској тако, да учнтељ плаћа сам замену, алп то је изрично наведено за оне случајеве, где учптељ не пријави то на време да је оболео. То за Пруску наређује министарскн отпис од 29. априла 1864. год. Но то је тамо већ давно измењено. Минист. отпис од 26. јуна 1888. г. наређује да је за време допуста оболелом учитељу, дотична општина дужна сноситп издатке за замену. Ако општина и мимо тога тражп, да учитељ сноси те трошкове, то је без правне вредности. Другп један минист. отпнс у Нруској од 9. окт. 1883. наређује, да се учитељу у случају болести мора дотичпа општпна постарати и за замену у црквеној дужности, и сносптп издатке за то.

Практачне обраде. ЛЕКЦИЈА ИЗ ГИМНАСТИКЕ за III. разред.*) V. САТ. „Врстај се!" — „Равнај се!" —На десно 1! — 2! „Постепено у две врсте лево п десно наизменце у страну ступај! (Е^успкпП ке1 §ог1)а 1>а1га е§ јо1)ђ-га оМаИ; МуаИуа 1ерј!)" На ову заповест почпње предњак у бочној « *) Доносимо једну ирактичну лекцију из најновијег еписа: „Гиннаетичке в е џ б е и за срп. нар. оеновне школе, што г.1 је напи-*а-> наш сарадник г. Г. М и р к о в ић, а која се књига <-ада у рукопису шиази дел/ш код Високославног срп. нар. Шк. Савета, ради оцене, а лелом код самога иисца. Књига је рађена но Наставној Основи и држимо, да ке добро доћи нашихг учитељима.

врсти да корача 1 умерен корак на лево у страну; онај иза његових леђа 1 умерен корак на десно у страиу и тако до краја: један лево, други десно. (Шведско постројење)

„Лево круг! (Наћ-а агс) 1!" сви се ученици окрену на левој пети половииу окрета на лево; (д. им нога стојн натраг). На 2! прикључе д. ногу левој нози у основни став. Код у, окрета нека пазп учитељ, да ученици руке мало већма но обично притисну нуз бутине, да код у 2 окрета не млатају рукама. Иостројити их као на горњој слици, па онда У 2 окр. да дакле мали дођу напред и онда. руке о појас а.) Дизати се на прсте (ЕаЈшјј аПав) — 1! Доле — 2! р. доле 1).) јВамахнути рукама у страну (Рагоз каНепсШеа ок1аН ко7ср1аг1аз1)а) — 1! Доле — 2! с.) Спојитп а.) и 1).) р; о п. с1.) Савијати колена лагаио! (труи управо, глава горе, рамена натраг) ТегсШајН1ав) — 1! Пружати (ТегЛпуПЈЧаз!) лагано!) — 2! с.) Дизати л. пету (В. 8агокете1е8 колена саетављена, не сме л. колено изаћи напред) — 1! Пуштати — 2! „Лево круг 1! — 2! (Првобитан положај као на слици). „Врсту (е) затворп ступај (8ог! (ока!) гагш 1ерј!)" На ту заповест кораче сви ученици један десно, други лево једаи одмерен корак н склопе се у бочну (е) врсту (е). Косе лестве (доња страна). 1.) Скочити трипута у пречно вшпење, хват за слемена, ноге састављене и пружене, ножни прсти доле пружени, глава горе дигнута). 2.) Као 1.) али дпзати и спуштати лево па д. колено. 3.) Као 2.) алп дпзати н спуштати леву па д. пету.