Školski list

338

2. Све што се деци показуе вала имг тако иредг очи износити, да добро виде, уоче. Учитељ е дужант, на ово павити и уверити се, да деца све, сто имђ се показуе, добро виде. Кратковидои деци исто као и онои подадф седећои мора сг показиваномт. ствари поближе прићи, или ма како другчие у помо^ђ имт> притећи. Што годђ учитељ иа таблу пише, мора тако крупно написати, да сва и она неидалБ седећа деца асно виде. Где се ситнице показуго, као прн познаванго цветова, семенн и т. д., мора се учитељ постарати, да довољно егземплара одт> те показиване ствари у школи има, да свако дете добие. Ако одт. кое показиване ситне ствари неби више егземплара било, као ип. геограФичне карте, то се мора учитељ другчие помоћи, било да стварт. деци ближе принесе, или да одт. деце по неколико изводи, или да главние точке иодеб .гЈ; означи и т. д. 3. Невалн нипошто више ствари на едаредт. деци иоказивати, ерт. ту опажанЂ едио друго збушое и збрисуе. Што е дете недотупавние, то е и некадрие више едно за другомт. показивани ствари илт. икона сваку нсно и тврдо сватити, и некадрие икоиу низт. икону у себе уватити, већт. свака поздние виђена и уваћена икона збуни и збрише ону нре нћ виђену. Учитељ мора ово непрестано на уму имати, накт, се по том г х. владати. У школи се неради о томђ да деца много виде макар и незапамтила, већЂ да заиамте, ерт. е само са овимт. добивено. 4. Где се о нознавашо кое ствари ради, кон е изт. више дедића сложена, ту има учитељ делиће раздожити, и опетт, их предт. децомт, у цело сложити тако, да деца виде, како се скдапам. Учитељ, кои себи све делиће башка стоеће представити уме несме ни помисдити, да ће то и деца одма оногт. часа, чимт. стварт. у цело виде себи иредставити умети, него имт. мора сваки делакт, показати. 5. При показиванн) ствари мора се учитељ деци окреиути. Има учителн, кои се нри иоказивашо ствари одђ деце к' ствари окрену, а на децу се и необазиру. Има ихђ, што деђма ствар-в закдоне, да е деца и невиде. То су све знакови, да учитељ више на стварт. мисли него на децу. Таковт. учитељ треба Гошт. самт. да учи. Прави учитељ мора стварт. тако знати, да е и иегледушт. види, и мора целу пажнм на децу обратити. 6. Когогодт, е стварт, дете исно сватило, треба да е уме и именомт, казати и о њои се лсно изразити. Име и речт, ние само знакт., да смо стварт. сватили, него е тпгб и болћ свести