Školski list

226

лим разредима. Начин за учен4 мелодие песме, Како би могао учителБ одраслиго младеж сеоску и варошку у поннго обучавати? Учен^ другог земалвског езика у овостраним србским основним школама. — Писан4 с латиницом и с немачки писмени. Немачки буквар за србске школе. Вештбан4 у механичном чЛтанго немачком, и у разумевашо прочитанога. Практично немачко езикословлЈ у III. и у IV. разреду главних основних школа србских. Учен$ рачуна у народноИ школи. Рачун напаметни и писмени Поступак при учешо рачуна уобште. — Начин коим се рачун у I. разреду осн. школа учи. Поступак при ученго напаметног рачуна у II. основном разреду и течаИ обучаванл. Начин копм се писмени рачун у II. разреду предаб и шта се све ту учи. Рачун у III. разреду основне школе, с начином обучаванн и поступком методичним при ученго напаметног и писменог рачуна. Практично користен! науке рачунске. Рачун у IV. разреду главне основне школе. Како се могу сва три отделенл деце у еднокласнои школи заедно с послом занимати. Дидактична правила израђена су по овим списима: \Уед\^е15ег Гиг (1еи18сће 1ећгег, уоп А. Вјеб^ег^уе^. Уо]кб8сћи1кппЈе уон I*. КеНпег. АНдетеше 1Јп1еп'сћ{8 ипЈ Егаећип^зЈећге уон Ег. Неггшапл. — Метод учителвски предае се по собственом искуству наставниковом, с употребл4н4м ових извора: „Упутство за 63'кварске науке од Дра {јорђа Натошевпћа; Кратко упутство, II. изданк од истога; Школски Лист, год. 1858 —1866.; 8ресје)1п МеЈћосНк уоп Оћ1ег; (Не 1Јп1егкЈаззе топ Негггвалп; Кикоуо(Ј81Уо га роее1шси, 0(1 Ег. К1а1са; „Шие)ј и вкоН 44 од истога. — 8ргасћ ип() 8асћин1;егпсћ1 уоп Ег. Негггаапп. — Аг о1уазаз 1аптб(1ја, ЈгЈа Вагапу 1§пасг. Дндактика с Методом учителвским предавана е у 3 седмична часа. Метод су учили сви приправници заедно, али се само од приправника из другог течаа точно и подпуно знанк изискивало, Приправници другога течал под надзором и руководством проФесора Методике држали су сваке неделк по три часа практична покушавана у предаванго предмета у првом, другом и трећем разреду Сомборске србске главне основне школе. Приправници првога течан имали су три часа одре^ена за полазенћ разреда у главнов основноа мушкоИ, и у основнов девончкоВ школи Сомборсков, гди су они предаваш>има ГГ. учитела присутствовали и о добивеном искуству белешке свое водили.