Školski list
303
цовом лозицом. До половине брда свуда смо наилазили на Србе нравославне в4ре, кои у своима виноградима бербу држаху, и нас пухнике сладким гроафем гостолгобно нуђаху. Попевши се на наНвисши врх „венац" представлнше се нашим очима са обадве стране прекрасна панорама, с десне стране сматрасмо наИвећу реку нашу Дунаво и преко н4 равну Бачку, а с леве се простираше Мухачко пол!>, ово друго Косово, са убавим селима и варошицом Баном, где 6 баш таб дан годишнби пазар држан. Спустивши се с брда у долину, дођемо око 8 сати из готра у село Бранвин, кое е за држан& овог учителБСКОг збора одређено. Пошто одседнемо код свештеника иестног, упутимо се у школу где ће се кбор држати. У место преч. протопресвитера Сигетског и окружног школског управитела Г. Драгутина Груићл, председавао в на збору овом Господин Радослав Андрић парох Сулвошки. На збору присутствовало 6 седам свештеника, шест старатела школских и 13 учитела. (У целом округу има 15 учитела). На нарочити позив г. окружног управитела и неколико местних управитела дошао е био као гост на оваИ збор и проФесор препарандие и уредник Школскога Листа Никола I). Вукићевић, и по саизволенго целе дружине учествовао е у раднви овога збора. Такође опазисмо међу присутним гостима едног учителн из Мухачког и едног из Будимског школског округа. Прва седница започета е горепоменутог дана у 9 сати с призиванием св. Духа израженим у дивноИ оноЛ духовноН п!сми нашоИ : „Царго небеснБ1в," кого збор умилно одпон. Преч. Г. Председник отвори седницу поздравивши сакупл^ну дружину кратком али егровитом беседом, и обавивши званично писмо гд. окружног управителн, коим се председаван-6 н4му поверава. Затим наименуе одбор кои ће одредити што ће се у овом збору предузети. На предлог председников усвои одбор неколико важних предмета за расправлнн4, а нарочито имагоћи пред очима ту околност што многи између присутних учителн препарандиго учили нису, умоли одбор Г. Вукићевића да држи предавашћ из вдне од наИважншх партиа у Методу, а местни учителБ г. Петар Берић прими се да држи са учеиицима своима предаван! за углед. Пошто се све ово утврди приступп се к деланго, и то овим редом. Прво се предузме разговор о питанго : Зашто народ наш слабо шал4 децу у школу, и шта би имали чинити свештеници, учителБи и старателви, да се уредние и свесрдние школе походе?