Školski list

293

син удовице Наинске, кое е спасителв наш на неисказану радост нбихових родитела у живот повратио. — А д1ч:ше како е морало добро бити оно д^те, кое е 1псус Христос међу Лпостоле ставио, рекавши пм: Ако небудете као ово д^те нећете ући у царство Божие!" ДаИ Боже да и даиас има меЈ^у нала »шого оваке добре д4це, коа би за угледи прим4р другима служити могла! (Продужиће се)

Извештај Окружаог школског одбора Протопрезвитерага Новосадског. Немиле околности, које прече злрави развитак школски, и важност задаће, коју је одбор овај на себе примио, прппудише га, да овим у неколико речи извешће о своме дојакошњем раду, свету на видик изнесе- Одбор је ово с тии вите обвезан чинити, што му његов даља рад, само од моралне подпоре јавног учигељског мњвњт зависи, подпоре, коју сада највише треба, и овим је управо тражи. Први учитељски збор држан у Сентомашу дана 21. Августа 1867 донео је неколико важних зак.вучака, односећих се на унапређење наших народних школа. Ови закључци спроведени преко частне консисторије вишој власти ради потврђења, натраг се до данас не повратише, нити се о њима штогод зна, гди су и како су. Ирви доидући збор учит. у Турији даиа 3. Априла о. г. држзни, морао се пре свега упитати: шта да се чини у оваковпм приликама, где се само закључења доносе, а никаква изгледа неаа за њихово остварење. Одлучено би : едан одбор из 7 лица изаслати, који бп непрестано бдио и старао се, око извршења тих закључака. Одбор примивши ту дужност на себе, жели јој савестно одговорити, и ништа не пропустити, што би по уверењу његовом школској ствари припомогло. Најважнвје подузеће одборово до данас било је старање : Како да се закључку Сентомашког збора живот прибави? Закључак тај овакогласи: ,,Да се осим окружних учитељских зборова код више власги још у првој линији и држање ширих епархијалних зборова изради." Важност зборова у обште припозната је данас у целом изображеном свету, Важност ту увиђајући високославно угарско Наместништво, за време још трајуће провизорије допусти и нареди : да II србски учитељи могу у окружпим зборовииа састајатп се и већати о добру народних школа. Окружни зборови по себи врло узан круг делањч имају. Па и ово делање са свим се губи по томе, што мере и закључци једког окружног збора невежу друге срезове, те тиме, не само да се јединсгво н сагласност, које је први залог напредовању школском, непостизша, пего се о уске границе окружних зборова крши права методично-педагогијска снага, без нкаква тако рећи успеха, без икакве наде, да ће племенита усиљавања каква таква плода школи донети. Сваки пак учитељ, који се без икакве иаде за постигнуће својих узора, својих животних санова, да и свога